آمار تلفات تازه‌ترین خشونت‌ها در مناطق مختلف عراق

آمار تلفات تازه‌ترین خشونت‌ها در مناطق مختلف عراق
سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 21:56

درگیری‌ها در مناطق مختلف عراق، امروز 8 کشته شامل سه زن و کودک و چندین زخمی برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد شامی" یکی از پزشکان بیمارستان فلوجه گفت: در درگیری مسلحانه منطقه العامریه در جنوب شهر فلوجه، یک زن و سه کودک کشته و 15 تن شامل 5 کودک و یک زن زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از شخصیت های برجسته منطقه العامریه، علت این درگیری را حمله عناصر مسلح به یکی از پست های بازرسی مشترک پلیس و تشکل های بیداری مردمی دانست.

از سوی دیگر، منابع امنیتی و بیمارستانی، از کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن 6 تن دیگر بر اثر انفجار بمب در مسیر عبور گشتی پلیس در منطقه جرف الصخر در شمال شهر حله خبر دادند.

در این میان، انفجار بمبی در مسیر عبور گشتی پلیس در نزدیکی روستای الزیدان در ابوغریب در غرب بغداد، به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن سه تن دیگر انجامید.

در موصل نیز، انفجار خودروی بمب گذاری شده در غرب این شهر، 17 زخمی از جمله یک افسر و یک سرباز برجا گذاشت.

این درحالی است که درگیری میان یگان هفتم ارتش عراق و عناصر مسلح در ورودی منطقه النساف در شمال شهر الرمادی همچنان ادامه دارد.

استان الانبار، عرصه درگیری میان نیروهای ارتش عراق و عناصر مسلحی است که مناطقی را در شهر فلوجه و مناطق پراکنده ای در شهر الرمادی را اشغال کرده اند.

این حملات، تنها چند روز پس از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق صورت می گیرد.

خشونت های گروه های تروریست که از آغاز سال میلادی جدید، روندی رو به رشد یافته است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از سه هزار عراقی را به کام مرگ فرستاده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و وزارت دفاع و وزارت کشور عراق، در ماه آوریل، 1009 تن کشته شدند که از میان آن ها 881 تن غیرنظامی، 76 تن نظامی و 52 پلیس بودند. در همین مدت، 1366 تن زخمی شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها