تحریم آمریکا، همکاری فضایی ایران و روسیه را گسترش می‌دهد؟

تحریم آمریکا، همکاری فضایی ایران و روسیه را گسترش می‌دهد؟
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393 - 21:07

العالم - با تحریم شرکت‌های فضایی روسیه از سوی وزارت امورخارجه آمریکا، مسکو برای گسترش همکاری میان روسیه و ایران، پروتکل همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه روسی "ایزوستیا" از امضای پروتکل گسترش همکاری میان آژانس فضایی روسیه "روس کاسموس" و آژانس فضایی ایران، همزمان با تحریم شرکت های فضایی روسیه از سوی آمریکا خبر داد.

این روزنامه نوشت: آژانس روس کاسماس و آژانس فضایی ایران، درباره همکاری در زمینه به هوا فرستادن ماهواره های ایرانی به وسیله موشک های روسی و همچنین آماده سازی فضانوردان ایرانی در مرکز آماده سازی فضانوردان در شهر زویوزدنی در اطراف مسکو توافق کردند.

یکی از مقامات ارشد روس کاسماس که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه ایزوستیا گفت: پروتکل همکاری، در تاریخ 10 آوریل، در تهران و در پایان پنجمین جلسه گروه همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه فضا، امضا شد؛ از طرف روسیه، آناتولی شیلوف معاون آژانس فضایی فدرال و از طرف ایران، حمید فاضلی رئیس آژانس فضایی ایران، این پروتکل را امضا کردند.

ایران، توجه ویژه ای به سامانه های سنجش از دور دارد و خواهان خرید عکس هایی است که ماهواره های روسیه از زمین می گیرند. ایران همچنین خواهان ارسال کاوشگر زمین با همکاری شرکت های روسی هستند. در متن این پروتکل آمده است که طرف روسی، نمونه هایی از عکس های تهیه شده توسط دو ماهواره "ریسورس. دی.کی" و "ریسورس. بی" را در اختیار طرف ایرانی قرار خواهد داد.

ماهواره "ریسورس. دی.کی" قادر است عکس هایی بسیار دقیق در حد یک متر بر پیکسل و با سیستم تک رنگ بگیرد. این عکس ها همچنین کمتر از 1.6 یا 1.8 متر در سه خط طیف نیستند. ماهواره "ریسورس. بی" هم که ماهواره ای پیشرفته تر می باشد قادر است که تصاویری با دقت 70 سانتیمتر بر پیکسل با سیستم تک رنگ بگیرد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها