دلیل شعله‌ور شدن جبهه جنوبی سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 14:40

خبرنگار شبکه العالم با اشاره به تشدید درگیری‌ها در جبهه جنوبی سوریه، از هلاکت شماری از عناصر مسلح در عملیات ارتش در تعدادی از روستاهای حومه درعا خبر داد.

"مازن سلمو" روز پنج شنبه گزارش داد، در هفته های گذشته و قبل از تشدید درگیری‌ها در جبهه جنوبی سوریه، مناطق "نوی"، "جاسم" و "المحجه" در حومه درعا از آرامش نسبی برخوردار بودند.
در حمله‌های سنگین ارتش سوریه ضد پایگاههای عناصر مسلح در روستای " جْمَلة" ، تعدادی از اعضای ارتش آزاد از پای در آمدند. همچنین در جبهه راهبردی "تله المطوق الکبیر" درگیری های شدیدی بین ارتش و گروه های مسلح روی داد .
گروه‌های مسلح به جبهه جنوبی سوریه که نزدیک دو ماه پیش شکل گرفت، امید زیادی بسته‌اند. این جبهه که شامل 55 گروه مسلح و 30 هزار نظامی است، برای جنگ در جنوب این کشور و تسلط بر این منطقه و سپس حرکت به سوی دمشق شکل گرفت.
با وجود درگیری‌های سنگین ارتش سوریه و گروههای مسلح در تعدادی از مناطق حومه درعا، تظاهرات گسترده ای در شهر "ازرع" در حمایت از بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد شماری از ساکنان شهرها و روستاهای مجاور نیز در این تظاهرات حضور یافتند.
با این حال منابع رسمی از ناتوانی گروه‌های مسلح و حامیانشان برای اخلال در برگزاری انتخابات و یا گشودن جبهه های جدید تاکید دارند.
"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه به خبرنگار ما گفت مسلحین و ( رژیم صهیونیستی ) و حامیانشان یعنی عربستان ، ترکیه و حکومت های دیگر در منطقه و کشورهائی که برای مردم عرب و مسئله فلسطین خیر و خوبی نمی خواهند ، باید بدانند که گشودن هر جبهه ای تنها بازی در این توطئه و نقشه بزرگ است و سوریه به این بازی ها پایان می دهد.
وی تأکید کرد: عملیات ارتش سوریه و کمیته های دفاع مشترک و تمام مبارزان سوری طبق اولویتها ادامه دارد، و کار این جبهه نیز طی مدت کوتاهی یکسره می‌شود.
گفتنی است حومه غربی درعا که از طریق شهر "سحم" در جولان به حومه "قنیطره" متصل می شود نقطه اتکای مهمی برای گروه‌های مسلح است؛ و این گروه‌ها سعی می‌کنند با یکی کردن این دو جبهه بر تپه های مهم راهبردی  در جنوب این کشور تسلط یابند.
مازن سلمو تأکید کرد: در حالی که خبرها حاکی از گشوده شدن جبهه جنوبی در سوریه با حمایت بعضی از کشورهای عربی و منطقه و رژیم صهیونیستی است؛ اما بعضی مناطق حومه درعا شاهد برگزاری جشن هائی در حمایت از کاندیداتوری بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری آتی و حمایت از مبارزه با تروریسم است.
5-8- 50:30- TOK

پربیننده ترین خبرها