11 سال زندان برای 2 جوان شهر العوامیه عربستان

11 سال زندان برای 2 جوان شهر العوامیه عربستان
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 08:19

دادگاه رژیم سعودی دو جوان شهر العوامیه در شرق عربستان را به اتهام تحریک کردن مردم به برگزاری تظاهرات ضد دولتی در مجموع به 11 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه جنایی شهر جده یک جوان اهل شهر العوامیه دراستان شیعه نشین القطیف در شرق عربستان به اتهام آنچه که آن را "ایجاد یک پایگاه اینترنتی و انتشار مطالب نوشتاری، صوتی و تصویری درباره یکی از بزرگترین فتنه انگیزان در شهر العوامیه" خواند، به  5 سال زندان و پرداخت 13300 دلار غرامت محکوم کرد.

این دادگاه همچنین دومین جوان را به اتهام آنچه که آن را "شرکت در فعالیت های ضد دولتی در برخی از پایگاههای اینترنتی با نام های مستعار و تحریک کردن مردم به تظاهرات خواند" به شش سال زندان همراه با پرداخت 50 هزار ریال سعودی غرامت محکوم کرد.

استان قطیف در منطقه نفت خیر الشرقیه عربستان از نزدیک به سال پیش شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و اصلاحات جدی سیاسی و مبارزه با فساد است که با سرکوبگری رژیم سعودی مواجه شده است و درجریان آن دهها نفر از معترضان کشته یا زخمی شده اند.

سازمان های حقوق بشری دولت سعودی را متهم می کنند که از سیاست خود برای برخورد با عناصر تندرو، به عنوان دستاویزی برای بازداشت مخالفان سیاسی و اصلاح گرایان در این کشور استفاده می کند.

پربیننده ترین خبرها