سوریه:سازمان ملل جبهه اسلامی را تروریستی اعلام کند

سوریه:سازمان ملل جبهه اسلامی را تروریستی اعلام کند
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 13:05

دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا نام گروهک موسوم به "جبهه اسلامی" را در فهرست گروههای تروریستی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت سوریه در نامه خود از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل خواست تا با درج نام گروهک موسوم به جبهه اسلامی در فهرست گروههای تروریستی، تدابیر فوری علیه کشورهای حامی این گروهک و دیگر گروهک های تروریستی اتخاذ کرده و آنها را ملزم کند که از این گروهک ها حمایت مالی و لجستیکی نکنند.

وزارت خارجه سوریه در درخواست خود تاکید کرده است: گروهک های تروریستی به جنایت های سازمان یافته و عمدی برای تخریب آثار تاریخی، دینی، فرهنگی و تمدنی در سوریه دست زده اند تا به جای آن، نوعی تاریک اندیشی را بر جامعه حاکم کنند که هیچ گونه ارتباطی با تمدن ندارد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است: "گروههای تروریستی صبح روز چهارشنبه در یک عملیات تروریستی جدید، هتل تاریخی کارلتون در شهر حلب را هدف قرار دادند و علاوه بر اینکه این ساختمان به شدت تخریب شد، شماری از سوریها نیز قربانی شدند و بناهای تاریخی اطراف این هتل نیز به شدت آسیب دید".

در نامه وزارت خارجه سوریه همچنین به اقدام پیشین گروههای تروریستی در آتش زدن بازار شهر جلب ـ که قدیمترین بازار در جهان به شمار می آید ـ و نیز هدف قرار دادن مسجد جامع اموی در این شهر اشاره شده است.

وزارت خارجه سوریه همچنین آورده است: گروهک تروریستی جبهه اسلامی با به عهده گرفتن مسئولیت این جنایت، حقانیت دولت سوریه در خصوص درخواست خود برای درج نام این گروهک در فهرست گروههای تروریستی را ثابت می کند زیرا شیوه ای که در این عملیات تروریستی استفاده شد، با تاکتیک های تروریستی گروه القاعده مطابقت دارد.

وزارت خارجه سوریه در این درخواست بر عزم دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت سوریه و میراث فرهنگی و تاریخی و تمدنی آن تاکید کرده و از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا این جنایتها را علنا محکوم کرده و برای درج نام جبهه اسلامی در فهرست گروههای تروریستی فورا وارد عمل شود. 

همچنین وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل درخواست کرده است تا با اتخاذ تدابیر فوری علیه کشورهای حامی این گروههای تروریستی، آنها را ملزم کند تا حمایتهای مالی و لجستیکی از این گروهها را متوقف کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها