خنثی سازی بمبها در حمص قدیم آغاز شد + فیلم

جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 21:01

استاندار حمص ضمن اعلام تخلیه بخش قدیمی شهر حمص از عناصر مسلح، از آغاز مین روبی و خنثی سازی بمبهایی که عناصر مسلح کار گذاشته اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه پس از اجرای توافقنامه اخراج افراد مسلح از بخش قدیمی شهر حمص، پرچم سوریه را بر فراز مناطق مختلف این شهر برافراشت.

پس از خروج افراد مسلح، هم اکنون شهر آرام گزارش شده است. طبق توافقنامه آتش بس، ابتدا دو سوم و سپس یک سوم افراد مسلح از شهر حمص خارج شدند و ده ها نفر از آنها خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردند.

"یعقوب الحلو" نماینده سازمان ملل متحد در سوریه روز جمعه به خبرنگار العالم گفت: زمانی که مساله نظامی حل شود، حل دیگر مسائل آسان خواهد بود. سوریه با تلاش ملت، دولت و جامعه جهانی و نهادهایی همچون سازمان ملل متحد بازسازی خواهد شد و ما به زودی عملیات نظافت، بازسازی و تأمین خدمات را آغاز خواهیم کرد.

"طلال البرازی" استاندار حمص در ساختمان استانداری با رؤسای شرکت های دولتی برای تهیه برنامه بازسازی زیرساخت های شهر حمص قدیم دیدار کرد. 

البرازی در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: شهر حمص از گروه های مسلح پاکسازی شده است و گروه های مهندسی ارتش فعالیت خود را برای مین روبی و خنثی سازی بمب ها آغاز کرده است تا امنیت ساکنین و خبرنگاران هنگام ورود به شهر تأمین شود.

همچنین تلاش ها برای رساندن کمک های لازم به ساکنین مناطق "نبل" و "الزهراء" همچنان ادامه دارد.

05.09              

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها