اسرائیل، جولان را منطقه بسته نظامی اعلام کرد

اسرائیل، جولان را منطقه بسته نظامی اعلام کرد
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 16:26

العالم- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گذرگاه " قنیطره " در مرز سوریه با اسرائیل به دلایل امنیتی مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع مطلع در ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: دلیل اعلام منطقه ای از جولان به عنوان منطقه بسته نظامی، نگرانی مقامهای اسرائیل از احتمال سرایت درگیری های داخلی در سوریه به "خط آتش بس" است.

به گزارش ای اف پی، شورشیان سوریه اوایل امسال در جنوب سوریه، آنچه را که "جبهه جنوبی" نامیده می شود، تشکیل دادند. جبهه جنوبی متشکل از 55 گروه مختلف شورشی است که علیه نظام سوریه می جنگند و تعداد آنها 30 هزار نفر برآورد می شود.

رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه سال 1976، 1200 کیلومتر مربع از جولان را اشغال و بعدها به دیگر مناطق سرزمین های اشغالی الحاق کرد. این اقدام با مخالفت شدید جامعه جهانی روبرو شد، اما این مخالفت ها هیچ تغییری در سرنوشت جولان نداشته است.

در ماه مارس سال جاری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مناطقی از جولان را بمباران کرد که این حمله به جراحت 4 نظامی ارتش سوریه منجر شد.

از سال 2011 و آغاز ناآرامی ها در سوریه منطقه مرزی بین سوریه و سرزمین های اشغالی بارها شاهد تحولات خشونت آمیز بوده است و بین دو طرف آتش خمپاره و توپخانه رد و بدل شده است.

اسرائیل در حالی گذرگاه قنیطره در مرز سوریه را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است که بارها در منطقه جولان با تروریست های سوری همکاری کرده است. یکی از موارد شایع این همکاری انتقال تروریست های مجروح از جولان به سرزمین های اشغالی و درمان آنها است. این کمک ها به حدی آشکار است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز علنا به عیادت تروریست های مجروح رفته است. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی تاکنون 700 تروریست مسلح فعال در سوریه، در فلسطین اشغالی مداوا شده‌اند.

بشار جعفری فرستاده سوریه در سازمان ملل اوایل ماه جاری اعلام کرد: "کمک‌ها و حمایت‌های اسرائیل از تروریست ها در بلندی‌های جولان سوریه ناقض حقوق بین المللی و توافقنامه جدایی نیروهاست که در سال 1974 منعقد شده است.

همچنین در همین ماه تلویزیون رژیم صهیونیستی از استقرار یگان موشکی ارتش این رژیم موسوم به "میتار" در بلندی های جولان اشغالی سوریه همزمان با ورود تروریست های تکفیری به منطقه حائل بین دو بخش اشغالی و غیراشغالی جولان خبر داد. به اعلام رسمی اسرائیل هدف از استقرار یگان موشکی «میتار» حمایت از مخالفان اسد در مقابل هرگونه حمله ارتش سوریه در ارتفاعات جولان اشغالی است.

پربیننده ترین خبرها