نیوزویک بار دیگر افشا کرد؛

جاسوسی اسراییل از مقامات آمریکایی

جاسوسی اسراییل از مقامات آمریکایی
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 16:19

در مدت کمتر از یک هفته، رسانه های آمریکایی، بار دیگر از جاسوسی رژیم صهیونیستی، ضد آمریکا سخن به میان آوردند.

به گزارش  روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هفته‌نامه "نیوزویک" با انتشار گزارشی دیگر، از اتهامات آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره جاسوسی از "ال گور"، معاون رییس جمهور آمریکا، در جریان سفرش به فلسطین اشغالی در سال 1998 پرده برداشت.
منابع صهیونیستی در واکنش به افشای این جاسوسی، طبق معمول به حربه همیشگی متوسل شدند و ادعا کرده اند که این اتهامات ناشی از احساسات ضد "یهودی" است و آنها را تکذیب کرده اند.
به نوشته هفته نامه نیوزویک اسراییلی ها انتشار این اتهامات در شرایط کنونی را غرض ورزانه ارزیابی می کنند. برخی از مسوولان اسراییلی نیز بر این باورند که برخی محافل مشخص در داخل آمریکا، به منظور تخریب روابط آمریکا و اسراییل، جنگی ضد تل آویو را در دستور کار خود قرار داده اند.
تکرار انتشار چنین مقالاتی با وجود انکار اسراییل و اظهار خشم آنها، بیانگر از رونق افتادن احساس نگرانی از حمله به اسراییل است، به ویژه که گزارش قبلی این روزنامه، مستند به گفته های مقامات دولت آمریکا و کنگره بود.
در تحقیقات و گزارش تازه نیوزویک که هفته گذشته منتشر شده، آمده است "اسراییل به شدیدترین شکل ممکن از آمریکا جاسوسی می کند، اما آن چه مانع از مجازات آن می شود، وجود طرف های بانفوذ در دولت آمریکا است که بر این اقدامات سرپوش می‌نهند."
این روزنامه، به سفر ال گور معاون رییس جمهور آمریکا به قدس در سال 1998 اشاره کرده که در آن زمان، اسراییل ماموری مخفی را برای جاسوسی علیه ال گور، در کانال تهویه اتاق معاون رییس جمهور گمارد.
افسر اطلاعاتی آمریکایی که ال گور را در این سفر همراهی کرده بود، گفت: از کانال تهویه، صدایی مشکوک شنیدم و متوجه شدم که کانال، از داخل باز شده است، در این حال جوانی را دیدم که سعی داشت از کانال کولر اتاق خارج شود.
افسری که این ماجرا را روایت می کند، تاکید کرد که به جای اسلحه کشیدن در برابر آن مامور اسراییلی، از سر راه او کنار رفته است به همین سبب او به راحتی فرار کرد.
نیوزویک، این مساله را نشان دهنده وجود روابط "دوستی – دشمنی" میان آمریکا و اسراییل دانست. این روزنامه، با بیان این که دولت آمریکا، این ماجرا را مخفی نگه داشته بود، هدف از این اقدام را جلوگیری از خشمگین شدن مقامات اسراییل عنوان کرده است.
این دومین ماجرایی است که نیوزویک در مدت یک هفته درباره جاسوسی های اسراییل ضد آمریکا منتشر می کند. در حالی که اسراییل هرگونه جاسوسی امنیتی، فن آوری و صنعتی ضد آمریکا را تکذیب کرد، اما نیوزویک این مساله را به نقل از منابع بلندپایه منتشر و تاکید کرد که ماموران قدیمی سازمان "سیا" و "اف بی آی" و همچنین افسران ارتش آمریکا این موضوع را تایید می کنند.
این افراد، در پاسخ به متهم شدن به "یهودی ستیزی" تاکید کردند که مساله ربطی به یهودی ستیزی ندارد. مشکل این است که نوع برخورد با اسراییل، برخورد با فرزند ناز پرورده است، وگرنه اگر کشورهایی نظیر ژاپن یا هند، مرتکب چنین جاسوسی می شدند، رسوایی بزرگی به بار می آمد.
در مقاله نیوزویک آمده است که مسوولان سازمان سیا، از لابی اسراییل در کنگره و بخش صنایع آمریکا بیمناک هستند به همین سبب هنگام ارایه گزارش ها و توصیه های خود ترس و احتیاط پیشه می کنند.
یکی از افسران آمریکایی در این زمینه می گوید: وقتی می خواستیم به مقامات رسمی هشدار دهیم، در خصوص واژه هایی که باید به کار می بردیم به شدت محتاط و بیمناک بودیم. بارها به سبب هشدارهای امنیتی که درباره سفر به اسراییل به مقامات داده بودیم، تلفن هایی غضبناک از نمایندگان کنگره دریافت می کردیم.
برخی دیگر از افسران اطلاعاتی آمریکا می گویند که اسراییل سعی می کند از طرف های نظامی و مسوولان صنایع فضایی آمریکا یا دانشمندان برجسته آن، اطلاعات بگیرد. این افراد اشاره می کنند که اسراییل کنفرانس هایی در آمریکا برگزار می کند و از مسوولان ارشد خود می خواهند برای جاسوسی صنعتی به اسراییل سفر کنند.
نیوزویک از یکی از ماموران قدیمی آمریکایی نقل می کند که هدف آن ها، تشویق مسوولان مهم آمریکایی برای سفر به اسراییل است تا آن جا آن ها را با دعوت به مهمانی ها مست و سپس نقاط ضعف آن ها را کشف کنند.
این مامور قدیمی آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که برخی از مسوولان دولتی آمریکایی که به اسراییل سفر کرده بودند در آنجا به آن ها مواد مخدر پیشنهاد شده بود و بعدها در آمریکا شایع شد که آنها ماریجوانا می کشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها