پول تروریست‌های النصره از کدام کشور عربی می‌آید؟

پول تروریست‌های النصره از کدام کشور عربی می‌آید؟
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 21:43

خبرهای منتشر شده حاکی است که سلفی‌های کویت، بزرگ‌ترین حامیان مالی گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه هستند و از طریق شبکه‌های اجتماعی، تحت پوشش مؤسسات "خیریه" به این امر مبادرت می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که جمعیت های خیریه کویتی به حمایت مالی از گروه های مسلح فعال در سوریه - به ویژه جبهه النصره- متهم هستند، دولت کویت تاکید می کند که تدابیری قاطع برای جلوگیری از سوء استفاده در این زمنیه اتخاذ کرده است.

به گزارش میدل ایست آنلاین، منابع آگاه از بخش امور خیریه کویت می گویند: تحرکات و اقدامات در این زمنیه از سوی سلفی های برجسته در کویت هدایت می شود و هدف آنان جمع آوری کمک برای ارسال به سوریه است؛ این منابع به این امر اشاره نکردند که این اموال مستقیم به دست گروه های مسلح در سوریه می رسد یا خیر؟

منابع آگاه در کویت می گویند که جمع آوری کمک ها و ارسال آن برای تروریست ها در سوریه، اقداماتی است که مستقل از دولت کویت صورت می گیرد و مدتی است در شبکه های اجتماعی در کویت درخواست هایی برای جمع آوری کمک برای گروه های مسلح در سوریه مطرح می شود.

دو هفته پیش هم برخی مسؤولان دولت آمریکا گفتند: جمعیت ها و افرادی در کویت از بزرگ ترین تامین کنندگان منابع مالی جبهه النصره در سوریه هستند.

روزنامه واشنگتن پست هم در گزارشی به نقل از منابعی از خزانه داری آمریکا نوشت: صدها میلیون دلار از سوی افراد یا جمعیت های خیریه کویتی به جبهه النصره کمک شده است.

این روزنامه افزود: "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم، در بیانیه ای غیر دیپلماتیک، کویت را "کانون جمع آوری کمک برای مخالفان سوری" توصیف کرده است.

گفته می شود جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سفر به کویت در دیدارهایی محرمانه با مقامات این کشور سوالاتی درباره برخی افراد و جمعیت های کویتی که به حمایت مالی از جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی می پردازند، مطرح کرده است و مقامات کویتی گفته اند که این مساله را بررسی؛ و تدابیری در این خصوص اتخاذ خواهند کرد.

واشنگتن پست به نقل از یک مسوول کویتی نوشت: دولت کویت به تازگی مرکز اطلاعات مالی ویژه تهیه گزارش درباره معاملات مشکوک و تحقیق درباره حمایت مالی از تروریسم و پولشویی دایر کرده اما این مرکز تا کنون فعالیت خود را آغاز نکرده است.

وزارت خارجه کویت نیز چهارشنبه گذشته خاطرنشان کرد که به هیچ گروه افراطی اجازه سوء استفاده از فعالیت های انسان دوستانه و امور خیریه، داده نخواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها