اولمرت به ۶ سال زندان محکوم شد

اولمرت به ۶ سال زندان محکوم شد
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 13:27

العالم- ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پس از محاکمه در یک دادگاه این رژیم به‌اتهام فساد به ۶ سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، چندی پیش دادستان کل رژیم اسرائیل از دادگاه مرکزی در شهر تل آویو خواست تا اولمرت را به مجازات حداقل شش و حداکثر هفت سال زندان و پرداخت غرامت محکوم کند.

دادستانی خواهان پرداخت ۳۰۰ هزار دلار غرامت از سوی اولمرت به اتهام "دریافت رشوه" پانصد میلیون دلاری و غرامت ۳۱ هزار دلاری به جرم اختلاس ۶۰ هزار دلاری شد.

دادگاه رژیم اسرائیل درگذشته نیز اولمرت را به جرم رشوه خواری در پرونده یک پرژوه ساخت و ساز در دوره ریاست وی بر شهرداری قدس اشغالی و رشوه محکوم کرده بود.

پرونده فساد مالی و رشوه گیری اولمرت به زمانی باز می گردد که وی شهرداری بیت المقدس را بین سال های 1993 تا 2003 در اختیار داشت. دادگاه وی را در اتهام دریافت بیش از 200 هزار دلار رشوه، در ارتباط با پروژه عمرانی "سرزمین مقدس" و همچنین اقدام به سوگند دروغ در صحن دادگاه، گناهکار شناخت. اولمرت پس از شهرداری بیت المقدس در سال های 2006 تا 2009 بر مسند نخست وزیری اسراییل نشست.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها