اختلاف "جیش الحر" و "جبهه النصره" در سوریه بالاگرفت

اختلاف
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 16:18

اختلافات بین دو گروه مسلح "جیش الحر" و "جبهه النصره" در سوریه بعد از شکست میانجیگری سایر گروههای مسلح بالاگرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نزدیک به 60 گروهک مسلح مخالف نظام سوریه در درعا - بعد از شکست میانجیگری بین جبهه النصره و جییش الحر برای رسیدن به یک راه حل میانه و تعیین نوع روابط بین آنها- در بیانیه ای موضع خود را درقبال بازداشت احمد النعمه فرمانده گروه موسوم به "شورای نظامی مخالفان" در درعا و همراهانش اعلام کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این بیانیه "بر عدم مشارکت با جبهه النصره  در هرگونه عملیات نظامی، توقف هرگونه همکاری تا زمان آزادی النعمه و همراهانش، عدم اجازه به هیچ گروه مسلحی برای بازجویی یا بازداشت هریک از عناصر ارتش آزاد مگر با دستور به اصطلاح دادگاه شرعی" تاکید کرده است.

این بیانیه همچنین "اظهارات النعمه و همراهانش را به طور کامل رد کرده و آورده است که این اظهارات تحت بازداشت از آنها گرفته شده است و جبهه النصره مسئول سلامت همه بازداشت شدگان است".

گروههای مختلف مسلح در سوریه بویژه گروههای النصره و جیش الحر و گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از چندین ماه پیش بر سر مناطق نفوذ و غنایم درحال نبرد با یکدیگر در سوریه هستند که در جریان آن صدها نفر از دوطرف کشته شده اند. اخیرا بر شدت این درگیری ها افزوده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها