شیمون پرز در آسمان سرگردان شد!

شیمون پرز در آسمان سرگردان شد!
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 17:35

هواپیمای شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی به علت مخالفت بلغارستان و سوئد برای عبور آن از فراز این کشورها به مدت 20 دقیقه روی دریای بالتیک سرگردان و در نهایت مجبور به تغییر مسیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که هواپیمای شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی به خاطر ناهماهنگی وزارت خارجه و دفتر ریاست این رژیم و مخالفت بلغارستان و سوئد با عبور هواپیما از آسمان این دو کشور، بیش از 20 دقیقه در آسمان سرگردان بود.

قرار بود هواپیمای مزبور راهی نروژ شود که سوئد اجازه عبور از آسمانش را نداد و به همین دلیل خدمه هواپیما و سازمان امنیت رژیم اسرائیل (شاباک) به تلاش برای یافتن راهی دیگر پرداختند.

این موضوع باعث شد دفتر ریاست و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یکدیگر را در این زمینه متهم نمایند.       

درحالی که منابع بلندپایه دفتر پرز گفتند که نروژی ها به طور عمدی در حل مساله اهمال کردند اما منابع بلندپایه وزارت خارجه رژیم تاکید کردند که خود پرز عامل ایجاد مشکل بوده است زیرا با مقامهای نروژ هماهنگی نکرده بود. این در حالی است که دفتر پرز این موضوع را تکذیب کرد.

مشکل دیگر با بلغارستان وقتی آغاز شد که مقامهای بلغار دریافتند درخواست مجوز برای عبور هواپیمای پرز از یک شرکت خصوصی ارسال شده است لذا این مقامها با صدور مجوز عبور مخالفت کرده و از رژیم صهیونیستی خواستند این درخواست را از طریق کانالهای رسمی رزیم اسرائیل به ویژه سفارت خود در بلغارستان مطرح نماید.

هواپیمای پرز پس از عبور از آسمان لهستان به دریای بالتیک رسید و 15 دقیقه قبل از رسیدن به آسمان سوئد، خلبان رسیدن هواپیما به سوئد را به مقامهای این کشور خبر داد اما سوئدی ها گفتند که هواپیما برایشان ناشناس است و مجوز عبور نیز ندارد. در این زمان بود که خلبان موضوع را به پرز و اطرافیانش اطلاع داد و "افرات دوفدفانی" رییس دفتر پرز ضمن تماس با برخی طرفهای ذیربط رژیم صهیونیستی از آنان خواست مشکل را حل کنند؛ به ویژه که هواپیما بر فراز دریای بالتیک بود. 

اما به رغم مداخله سفارت رژیم صهیونیستی و طرفهای دیگر، مشکل حل نشد و هواپیما با نیم ساعت تاخیر به مقصد رسید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها