"عربستان جفا کرد، ولی ما آمادۀ مذاکره‌ایم" + ویدیو

چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 14:55

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران هنوز دعوت رسمی و مکتوب از سوی عربستان برای سفر وزیر خارجه ایران به ریاض و گفتگو با مقامات آن کشور دریافت نکرده است.

اسماعیل کوثری روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم تاکید کرد، تا این لحظه هیچ دعوت رسمی و مکتوب از سوی عربستان دریافت نکرده ایم. البته در صورت دریافت چنین دعوتی، موضوع رسما بررسی می شود، ولی مجلس شورای اسلامی از اینکه وزارت خارجه ایران دعوت مکتوب از سوی مقامات عربستان دریافت کرده باشد، هیچ اطلاعی نداریم.

کوثری افزود: بر اساس اصول دیپلماتیک، ما از این گونه دعوت ها استقبال می کنیم، زیرا در پی روابط برادرانه با کشورهای همسایه از جمله عربستان هستیم. ما همه مسلمان هستیم و مشکلات منطقه تنها به دست کشورهای منطقه حل می شود.

کوثری در ادامه این پرسش را مطرح کرد که «چرا عربستان در شش ماه گذشته چنین دعوتی را انجام نداد؟ الان با رسیدن به بن بست در سوریه، می گویند آماده گفتگو با ایران هستیم، با وجود اینکه می دانیم آنها جفا کرده اند، با گفتگو مشکلی نداریم».

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، دیروز اعلام کرد که از همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف دعوت کرده تا به ریاض سفر کند و کشورش آمادگی دارد تا در هر زمانی که آقای ظریف مناسب بداند، پذیرای او باشد.

پربیننده ترین خبرها