کاخ سفید: مزدوران آمریکا در اوکراین نیستند

کاخ سفید: مزدوران آمریکا در اوکراین نیستند
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1393 - 16:48

کاخ سفید، گزارش رسانه‌های آلمان درباره حضور مزدوران شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا در جنوب شرقی اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، لورا لوکاس مگنوسن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: کاخ سفید گزارش رسانه های آلمان را درباره حضور افراد بلک واتر در جنوب شرقی اوکراین تکذیب می کند.

وی افزود: شرکت آکادمی (Academi) که در اخبار از آن صحبت به میان آمده بود، دو ماه است که چنین ادعاهایی را تکذیب کرده است. به گفته این مقام کاخ سفید، شرکت آکادمی در ماه مارس اعلام کرد که هیچیک از مامورین آن در اوکراین حضور نداشته و این شرکت هم هیچ ارتباطی با «بلاک واتر» ندارد.

روزنامه های بیلد آم زونتاگ و اشپیگل آلمان گزارش داده بودند که حدود 400 نیروی شرکت بلک واتر از نیروهای کی یف در شرق اوکراین حمایت می کنند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس از واشنگتن، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم پیشتر اعلام کرده بود مسکو گمان می کند مزدورانی از آمریکا در جنوب شرقی اوکراین فعالیت می کنند.

لاوروف همچنین یادآور شد که با وجود این مسئله شرکای غربی روسیه چه انتظاری دارند که مسکو سیاست خویش در قبال اوکراین را تغییر دهد.

سخنگوی شورای امنیتی ملی آمریکا در این رابطه گفت: این مسئله کاملا واضح است، مقامات واشنگتن از روسیه انتظار دارند که این کشور تعهدات خویش بر اساس توافقات ژنو را اجرا کرده و بر مردم شرق اوکراین تاثیر گذاشته و از آنها بخواهد تا مقابله با مقامات کی‌یف را متوقف کرده و با شرکت در روند سیاسی حل بحران و آغاز گفت‌وگوهای ملی موافقت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها