آماده باش پلیس لندن درآستانه تظاهرات علیه آل خلیفه

آماده باش پلیس لندن درآستانه تظاهرات علیه آل خلیفه
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 14:28

نیروهای پلیس انگلیس امروز برای مقابله با تظاهرات فعالان حقوق بشر و مخالفان رژیم بحرین به هنگام ورود شاه این کشور، به لندن به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس انگلیس اعلام کرد: پیش بینی می کند که هنگام شرکت امروز حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در همایش تحکیم روابط میان انگلیس و بحرین، تظاهرات مخالفت آمیز در شهر لندن برگزار شود.

خبرهای رسیده حاکی است که قرار است در این همایش ملکه الیزابت دوم نیز شرکت کند.

همچنین پیش بینی می شود که هنگام حضور پادشاه بحرین در جشنواره سوارکاری ویندسور در غرب لندن در روز یکشنبه، نیز تظاهراتی در اعتراض به سرکوب فعالان مخالف بحرینی به دست نیروهای آل خلیفه برگزار شود.

گفته می شود که فرزند پادشاه بحرین، شاهزاده ناصر بن حمد آل خلیفه، که دستگاه قضایی انگلیس به اتهامات وی مبنی بر دست داشتن در شکنجه ها رسیدگی می کند، در این سفر پدرش را همراهی می کند.

یک پناهنده بحرینی به دلیل شکنجه تظاهرکنندگان بازداشتی مخالف حکومت آل خلیفه در سال 2011 توسط شاهزده بحرینی، از وی شکایت کرده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی تایمز، سفارت بحرین در لندن این اتهامات را بی اساس، نادرست و با انگیزه های سیاسی توصیف کرده است.

رژیم بحرین از فوریه سال 2011 میلادی به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردمی پرداخته است که خواهان آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در این راه، برخی کشورهای عربی نظیر عربستان و امارات و اردن و کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس از رژیم بحرین حمایت کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها