رئیس شورای نجات الانبار:

قطر و عربستان از تروریسم در الانبار عراق حمایت می کنند

قطر و عربستان از تروریسم در الانبار عراق حمایت می کنند
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 15:02

رئیس شورای نجات استان الانبار در غرب عراق تاکید کرد که کشورهای قطر و عربستان از تروریسم در این استان حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمید الهایس رئیس شورای نجات استان الانبار در گفت وگو با برنامه "سجال" در شبکه تلویزیونی "المدی" گفت: قطر و عربستان علیه استان الانبار توطئه می کنند.

وی افزود: این دو کشور از تروریسم و شبکه القاعده در داخل استان الانبار از طریق  تحصن ها با کمک برخی سیاستمداران اهل این استان که در شهر امان پایتخت اردن به سرمی برند، حمایت می کند.

الهایس تصریح کرد: مسئولیت حوادث کنونی در استان الانبار برعهده افرادی است که در این استان پشت تریبون های تحصن و تظاهرات رفتند و با سخنان وشعارهای تحریک آمیز و طائفه ای خود بستر مناسی را برای گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) فراهم کردند.

وی هشدار داد: گروه داعش درصدد جدا کردن استان الانبار در غرب عراق و متصل کردن آن به سوریه است تا بتوانند به طور کامل در شمال و شمال غرب الرمادی دست به تحرک بزنند و این نیروهای شبه نظامی شورای نجات استان الانبار هستند که با گروه داعش در این استان می جنگند؛ نه شبه نظامیان احمد ابو ریشه رئیس شورای بیداری استان الانبار.

الهایس گفت: الهایس تاکید کرد: احمد ابوریشه رئیس شورای بیداری استان الانبار در زمان برگزاری تحصن ها در این استان با حزب اسلامی و افراد مسلح و بعثی ‌ها همکاری داشت و محمد خمیس ابوریشه درگذشته وابسته به شبکه القاعده بود اما بعد از اینکه این شبکه از او خواست تا کمربند انفجاری به خود ببندد، فرار کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها