تظاهرات حامیان فلسطین در اعتراض به سفر لیونی به لندن

تظاهرات حامیان فلسطین در اعتراض به سفر لیونی به لندن
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 17:53

ده‌ها تن از فعالان انگلیسی و عرب، پنجشنبه شب مقابل هتل اماراتی "جمیرا" لندن در اعتراض به استقبال مسؤولان انگلیس از تزیپی لیونی وزیر امور قضایی (دادگستری) رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرکنندگان که به درخواست انجمن فلسطینیان مقیم انگلیس و مراکزِ حامی ملت فلسطین مقابل هتل جمیرا تجمع کرده بودند، پرچم فلسطین و تصاویر جنایات لیونی را در دست داشتند و در شعارهای خود خواستار محاکمه وی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی بودند.

هتل جمیرا متعلق به امارات است و لیونی در این هتل ميهمان ضیافت شام "صندوق یهودیان انگلیس" به مناسبت سالگرد تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. 

" زیاد العالول " رئیس انجمن فلسطینیان مقیم انگلیس نامه ای را به دفتر نخست وزیری این کشور تحویل داد که در این نامه از وی خواسته برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تلاش کند و مسئولیت اعلامیه بالفور و آوارگی میلیون ها فلسطینی را به عهده بگیرد و لیونی را به جرم قتل صدها فلسطینی بازداشت کند.

تعدادی از وکلای مدافع انگلیس سال 2011 به درخواست خانواده یکی از شهدای تجاوز سال 2008 اسرائیل به باریکه غزه برای صدور حکم بازداشت لیونی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی تلاش کرده بودند، ولی موفق نشدند.

تجاوز اسرائیل به باریکه غزه در سال 2008 به شهادت هزار و 417 فلسطینی از جمله 313 کودک و مجروحیت 5 هزار و 303 فلسطینی دیگر منجر شد.

این دومین بار است که لیونی در سفر به انگلیس از مصونیت دیپلماتیک برخوردار می شود.

لیونی امروز (جمعه) در واکنش به تظاهرات مقابل هتل محل اقامت خود، گستاخانه گفت: من به تصمیماتی که برای مبارزه با "تروریسم" اتخاذ کردیم، افتخار می کنم و از دیدن کلمه "تحت تعقیب" بر بالای تصویرم در لندن احساس غرور می کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها