چراغ سبز آمریکا به رژیم بحرین برای سرکوب مردم

چراغ سبز آمریکا به رژیم بحرین برای سرکوب مردم
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 11:13

دبیرکل تجمع ملی دموکراتیک بحرین سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به این کشور را چراغ سبز واشنگتن به آل خلیفه برای سرکوب مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فاضل عباس" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم، سفر"آن پاترسون" معاون وزیر خارجه آمریکا به بحرین را چراغ سبز واشنگتن به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه مردم بحرین دانست و گفت: شهادت مشکوک "علی فیصل العکراوی" جوان معترض و تحت تعقیب بحرینی در انفجاری نامعلوم در جزیره ستره آخرین مورد این اقدامات است.

پاترسون اخیرا در سفر رسمی به بحرین با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و معاون اول نخست وزیر و مسؤولان بلندپایه دولت بحرین و همچنین شماری از سران سیاسی مخالف دیدار کرد.

دبیرکل تجمع ملی دموکراتیک بحرین با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی برای روشن شدن واقعیت ترورها در بحرین و هویت عاملان آن، افزود: نگرانی های زیادی درمورد  تشدید خشونت و اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه مردم بحرین در سایه نبود هرگونه تحقیق جدی از سوی شورای حقوق بشر یا کمیساریای عالی حقوق بشر درباره این حوادث وجود دارد در حالیکه قدرت های بزرگی چون انگلیس و آمریکا همواره از این سرکوبها حمایت می کنند.

فاضل عباس با اشاره به ادامه اعتراضها در بحرین، آن را نشانه ناکارآمدی سیستم سرکوب و خشونت رژیم بحرین علیه مردم و رد صریح هرگونه حل و فصل خارج از مطالبات مخالفان دانست.

وی با رد اظهارات ولیعهد بحرین مبنی براینکه گفت و گوها براساس معیارها و اصول بحرین صورت می گیرد، خاطرنشان کرد که آل خلیفه با سوء استفاده از این اصول تلاش می کند شیوه استبداد و دیکتاتوری خود را تداوم بخشد.

دبیرکل تجمع ملی دموکراتیک بحرین افزود: در حال حاضر ایجاد تحولات دموکراتیک در بحرین ضروری به نظر می رسد و انجام هرگونه مذاکراتی با رژیم برای حل و فصل سیاسی نیازمند اعطای اختیارات کامل به بحرینی ها برای ایجاد نظامی پارلمانی است.

پربیننده ترین خبرها