رقیب بشار اسد: شانس خوبی در انتخابات دارم

رقیب بشار اسد: شانس خوبی در انتخابات دارم
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 15:23

"حسان النوری" نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه امیدوار است که بتواند در انتخابات آتی به جای "بشار اسد" بر کرسی ریاست بنشیند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسان النوری" اعلام کرد که خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت و تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری است.
النوری در مصاحبه ای تلویزیونی درباره درخواست غرب برای تعویق انتخابات و تشکیل دولت موقت در سوریه اظهار داشت: قانون اساسی سوریه بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 60 روز پیش از پایان دوره فعالیت رئیس جمهوری تصریح می کند و ملت سوریه حق خود می داند که انتخابات را برگزار کند.
النوری درباره نحوه برگزاری انتخابات با توجه به دشواری برگزاری آن در مناطق تحت کنترل مخالفان و در خارج کشور نیز گفت :  سوریه با بحران مواجه است و مناطقی از این کشور ناآرام است و من تعجب می کنم که چرا جامعه جهانی به سوریه برای برگزاری انتخابات کمک نمی کند.
النوری اظهار داشت: من معتقدم که شرایط سوریه برای برگزاری انتخابات مناسب است و احتمالاً 13 میلیون تا 14 میلیون نفر در انتخابات مشارکت خواهند کرد و میزان مشارکت مردمی باید بیش از پنجاه درصد باشد تا نتایج انتخابات تأیید شود.
النوری درباره بقای بشار اسد در مسند قدرت نیز اظهار داشت: امیدوارم که بشار اسد کنار برود و من به جای وی بر کرسی ریاست جمهوری بشینم، و معتقدم که شانس خوبی برای پیروز شدن در انتخابات دارم ولی نمی گویم که شانسم بیشتراز شانس بشار اسد است .
النوری اظهار داشت: با این حال از بشار اسد در مبارزه اش با تروریسم حمایت می کنم.

پربیننده ترین خبرها