کنفرانس تقريب اسلامی و مقابله با تکفیر در بصره +ویدیو

شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 17:39

بصره، (العالم)- نخستین کنفرانس اسلامی تقریب مذاهب با حضور مقامات، نمایندگان و شخصیت‌های اسلامی 18 کشور جهان، در استان بصره عراق برگزار شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این کنفرانس که دیروز (جمعه) آغاز به کار کرد، با تاکید بر تقویت تلاش ها برای تقریب میان مذاهب اسلامی و سد کردن راه فرقه گرایان، تکفیری ها و کسانی که سعی در از بین بردن وحدت امت اسلامی دارند، پایان یافت.

"ماجد النصراوی" استاندار بصره در این خصوص به خبرنگاران گفت: در کنفرانس بصره نمایندگان مراجع نجف اشرف، نمایندگان مراجع عظام کشورهای مسلمان و شخصیت های اسلامی مشارکت داشتند.

شیخ "محمد فلک" نماینده آیت الله "سید علی سیستانی" در بصره، به خبرنگار العالم گفت: امت اسلامی بهای سنگینی در قبال گفتمان افراط گرایانه برخی افراد پرداخته است و این کنفرانس که در بصره برگزار شده است، پاسخی عملی به افراط گرایان است.

شيخ "رافع الشريفی" نماینده اهل سنت جنوب عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد؛ ما در اینجا جمع شده ایم تا در مقابل همه مردم و همه جهانیان با یکدیگر متحد شویم و نشان دهیم که عراق همچنان متحد و یکپارچه است.

وی افزود: ما نمایندگان القاعده، تروریسم و تکفیری ها نیستیم، بلکه نمایندگان اسلام و امت اسلامی هستیم.

شیخ "علی النجفی" نماینده شیخ "بشیر النجفی" از مراج عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: کنفرانس ارزشمند بصره که با حضور نمایندگان مذاهب مختلف برگزار شده در حقیقت تجلی وحدت عراق است.

شیخ "اباذر" خطیب جمعه تایلند نیز در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد، چنین کنفرانس هایی باید به منظور تحکیم وحدت امت اسلامی در همه نقاط جهان برگزار شود.


tt-17-23:11

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها