فارین پالیسی: همکاری روسیه با آمریکا علیه ایران ادامه می‌یابد

فارین پالیسی: همکاری روسیه با آمریکا علیه ایران ادامه می‌یابد
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 20:00

یک نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی خاطر نشان کرد که آمریکا و روسیه با وجود اختلاف‌های دیپلماتیک درباره اوکراین و سوریه، در خصوص مسایل بین المللی چون مساله ایران و کره شمالی که نکته تقابل منافع دو کشور است، همکاری می کنند.

یک نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی خاطر نشان کرد که آمریکا و روسیه با وجود اختلاف های دیپلماتیک درباره اوکراین و سوریه، در خصوص مسایل بین المللی چون مساله ایران و کره شمالی که نکته تقابل منافع دو کشور است، همکاری می کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه "فارین پالیسی" در گزارشی نوشت: واشنگتن برخی همکاری های نظامی خود را با روسیه تعلیق و تهدید کرده است که برای منزوی کردن مسکو تدابیر بیشتری اتخاذ خواهد کرد و این درحالی است که این دو قدرت بزرگ برای مهار گسترش سلاح اتمی، تروریسم و نیز توقف فجایع گروهی در مناطقی چون جنوب سودان همکاری می کنند.

این نشریه می افزاید: دولت های آمریکا و روسیه در زمینه برنامه هسته ای ایران همچنان با هم همکاری می کنند و این درحالی است که دیپلمات های غربی پیشتر ابراز نگرانی می کردند که کشمکش های مسکو و واشنگتن در خصوص اوکراین، مذاکرات هسته ای را تحت تاثیر قرار دهد.

فارین پالیسی در این گزارش خاطرنشان کرده است که تا کنون این نگرانی ها بی مورد بوده و روند همکاری ها بیانگر آن است که روسیه، آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی نمی خواهند اختلافات سیاسی فیمابین در خصوص اوکراین و سوریه از کنترل خارج شود و کار به جایی برسد که به تلاش های مشترک آنها در خصوص ایران و کره شمالی پایان داده شود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها