بازداشت هفت فرانسوی به اتهام مشارکت در جنگ سوریه

بازداشت هفت فرانسوی به اتهام مشارکت در جنگ سوریه
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 22:28

مقامات قضایی فرانسه هفت شهروند این کشور را که مظنون به شرکت در جنگ سوریه هستند، پس از بازداشت، مورد بازجویی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  یک مقام قضایی فرانسوی روز شنبه اعلام کرد، هفت شهروند فرانسوی که مظنون به حضور در جنگ سوریه هستند، روز سه شنبه گذشته پس از بازداشت در شهر "استراستبورگ" در شرق فرانسه، مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گفته این مقام قضایی، یک قاضی در پاریس این مظنونان را به "مشارکت در اقدامات مجرمانه و تروریستی" متهم کرد. سپس یک بازپرس ویژه تصمیم گرفت این افراد را در بازداشت موقت قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این 7 جوان فرانسوی اواخر سال گذشته به سوریه سفر کرده بودند تا برای مبارزه با نظام این کشور به صفوف تروریست ها ملحق شوند.

منابع پلیس فرانسه در این خصوص اعلام کردند که این جوانان به بهانه گذراندن تعطیلات عازم سوریه شده بودند. آنها مظنون هستند که به یک اردوگاه آموزش نظامی پیوسته اند.

کشورهای اروپایی تخمین می زنند که هزاران تن از شهروندان این کشورها از آغاز جنگ داخلی در سوریه که بیش از سه سال از آن می گذرد، برای جنگ راهی این کشور شدند.

این در حالی است که این کشورها از خطرات امنیتی ناشی از گرایش این جوانان به اندیشه های افراطی، به شدت بیم دارند.

مقام های فرانسه می گویند که حدود 285 تن از شهروندان فرانسوی در حال حاضر در سوریه در حال نبرد هستند.

حدود 40 تحقیق مرتبط با جنگ در سوریه نیز هم اکنون در پاریس در حال بررسی و انجام است.

بر اساس سیاست های جدید فرانسه، جنگ جویانی که از سوریه باز می گردند با اتهام پیوستن به گرو های تروریستی روبه رو می شوند. فرانسه ماه گذشته سیاستی را اتخاذ کرده است که مانع گرایش شهروندان فرانسوی به اندیشه های افراطی می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها