مخالفان سوری: آمریکا به مواضع داعش حمله کند

مخالفان سوری: آمریکا به مواضع داعش حمله کند
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 22:39

شماری از شخصیت‌های مخالف دولت سوریه و فعالان سوری، از ائتلاف مخالفان آن کشور درخواست کردند تا امریکا را برای هدف قرار دادن مواضع گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ترغیب کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از 30 تن از فعالان سوری مخالف دولت این کشور، با امضای بیانیه ای از ائتلاف به اصطلاح "ملی" مخالفان خواستند تا "براساس خواسته های مردم سوریه" به طور رسمی از دولت امریکا بخواهد تا با هواپیماهای بدون سرنشین، به مواضع تشکیلات تروریستی داعش حمله کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این درخواست در چارچوب تلاش های مشترک با هدف مبارزه با تروریسم و در راستای کامل شدن اقدامات کنونی در زمینه حمله به مواضع این گروهک در عراق مطرح شده است.

فعالان  سوری مذکور، داعش را یک تشکیلات تروریستی دانسته اند که ملت های منطقه و همه ملت های آزاد جهان را هدف قرار می دهد و مصلحت مشترک کشورهای منطقه ایجاب می کند که امریکا با هدف جلوگیری از تبدیل این گروهک به منبعی برای تروریست های دوره گرد، مواضع آن را هدف قرار دهد.

ایاد شربجی، روزنامه نگار مخالف دولت سوریه و از امضا کنندگان بیانیه مذکور اظهار داشت: آیا زمان آن فرا نرسیده است که مواضع داعش در سوریه مورد هدف قرار گیرد؟

شربجی که مقیم امریکاست، در صفحه شخصی اش در پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت که برای جلب حمایت مردمی از این بیانیه با هدف تبدیل آن به یک خواسته ملی مبنی بر حمله به مواضع داعش، تلاش خواهد شد.

عدنان عبدالرزاق و فرحان مطر، از بارزترین روزنامه نگاران مخالف سوری هستند که این بیانیه را امضا کرده اند.

اگرچه ائتلاف مخالفان هنوز درباره این درخواستهیچ گونه اظهارنظری نکرده است، اما در بیانیه ای، استان الرقه را که پناهگاه اصلی گروهک داعش است، به عنوان منطقه اشغالی اعلام کرده است.

از آغاز سال جاری تاکنون، ارتش آزاد مخالفان سوریه و بارزترین همپیمانان آن، یعنی جبهه اسلامی و جبهه النصره عملیات نظامی گسترده ای را علیه گروهک داعش در برخی مناطق شمال و شرق سوریه آغاز کرده اند که در جریان آن شمار زیادی از عناصر طرفین کشته و افراد داعش از مناطقی در استان های لاذقیه، ادلب، حلب و دیر الزور بیرون رانده شده اند. این در حالی است که تشکیلات تروریستی مذکور پس از خارج کردن استان الرقه از کنترل سایر گروه های مخالف، این منطقه را همچنان در اختیار دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها