مرگ "ائتلاف مخالفان سوری" با تمدید ریاست جربا

مرگ
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 23:05

نماینده مخالفان سوری در دوحه قطر، تمدید احتمالی ریاست "احمد جربا" بر گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری را پایان عمر این ائتلاف برشمرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نزار الحراکی" نماینده ائتلاف مخالفان سوری در دوحه قطر گفت:  تمدید ریاست احمد جربا برای سومین دوره، برخلاف آیین نامه داخلی این ائتلاف است زیرا بر اساس این آیین نامه وی حق ندارد برای سومین بار نامزد ریاست بر این ائتلاف شود.

دومین دوره ریاست جربا ژوئن آینده به پایان می رسد.

یک عضو ارشد ائتلاف مخالفان سوریه پیشتر در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی گفته بود که با توجه به شرایط دشوار و بحرانی سوریه، بحث بر سر استثنا قائل شدن در خصوص تمدید دوره ریاست جربا برای چند ماه مطرح است.

اما الحراکی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه خاطرنشان کرد که انتخابات اوایل سال گذشته و انتخاب مجدد جربا و نیز مشارکت وی در نشست ژنو 2 به بروز شکاف در ائتلاف مخالفان و در نهایت کناره گیری یک سوم اعضای این ائتلاف (بیش از 40 نفر از 120 عضو) منجر شد.

وی افزود: با توجه به این وضعیت، طرح تمدید ریاست جربا و یا انتخاب مجدد وی مردود است و احتمالا به پایان عمر این ائتلاف منجر خواهد شد.

از سوی دیگر در دو ماه گذشته و به دنبال پاکسازی "یبرود" در ریف دمشق به دست نیروهای ارتش سوریه، شماری از کاربران شبکه های اجتماعی طرفدار گروه های مسلح فعال درسوریه، خواهان تظاهرات برای برکناری جربا شدند.

آنها ائتلاف مخالفان را به کوتاهی و تاخیر در حمایت از افراد مسلح در جنگ یبرود متهم کردند.

گروه موسوم به "ائتلاف مخالفان سوریه" ماه نوامبر سال 2012 در دوحه قطر تاسیس شد تا به عنوان چتری بزرگ همه به اصطلاح مخالفان سوری را در بر گیرد و نماینده آنها در کنفرانس ها و نشست های بین المللی باشد.

برخی کشورهای عربی این ائتلاف خارج نشین را در اقدامی خودسر به عنوان نماینده مردم سوریه به رسمیت شناختند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها