تلفات درگیریهای بنغازی به 220 نفر رسید

تلفات درگیریهای بنغازی به 220 نفر رسید
يکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 07:49

در درگیریهای شدید بین گروه های مسلح وفادار به "خلیفه حفتر" از ژنرال های سابق لیبی و شبه نظامیان در روز شنبه در بنغازی دستکم 79 تن کشته و 141 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حفتر، ژنرال بازنشسته لیبیایی که هدایت نیروهای زمینی را در قیام سال 2011 برای سرنگونی معمر قذافی برعهده داشت، روز جمعه از هواپیماهای جنگنده و بالگرد برای پشتیبانی از عملیات علیه شبه نظامیان استفاده کرد.
دولت لیبی این ژنرال بازنشسته شورشی و نیروهای تحت امر وی را به دنبال جنگ، درگیری و کشتار شبه نظامیان در استان شرقی بنغازی، به تلاش برای کودتا متهم کرده است.
عبدالله الفیتوری یکی از مقامات وزارت بهداشت لیبی با اعلام 79 کشته و 141 زخمی در درگیریهایی که از روز جمعه در بنغازی آغاز شده است، گفت: زخمی شدگان به پنج بیمارستان در منطقه اعزام شده اند. آمار قبلی 37 کشته و 139 زخمی اعلام شده بود.
ارتش لیبی در واکنش به اعلام حفتر در خصوص تداوم درگیری تا زمان  پاکسازی بنغازی از تروریستها، بر فراز این شهر بندری و حومه آن منطقه پرواز ممنوع اعلام و تاکید کرد که هرگونه هواپیما که این ممنوعیت را نقض کند، هدف قرار می گیرد.
دولت، پارلمان و ارتش لیبی اعلام کردند عملیات حفتر به مثابه یک کودتا علیه مقامات مرکزی است.
نوری ابو سهمین رئیس کنگره ملی لیبی در بیانیه مشترکی که از تلویزیون قرائت شد گفت: این اقدام غیر قانونی و به منزله کودتا است.
در همین حال حفتر این اتهامات را رد و تاکید کرده است که این عملیات کودتا نیست و قصد ندارد قدرت را در دست بگیرد. وی مدعی شده است که هدف از این عملیات از بین بردن تروریسم در لیبی است.
ژنرال حفتر خود را به عنوان رییس نیروهای مسلح ملی لیبی می داند و از حمایت نیروها و یگانهای شورشی ارتش برخوردار است، و جنگنده ها و بالگردهای ارتش را در اختیار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها