مصری‌ها از رئیس‌جمهور آینده چه می‌خواهند؟ +ویدیو

دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 21:42

قاهره، العالم - بر اساس نتایج یک نظر سنجی، بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور مصر و ایجاد فرصت‌های شغلی، مهم‌ترین خواسته شهروندان مصری از رئیس جمهور آینده این کشور است.

به گزارش خبرنگار العالم در مصر، در این نظر سنجی 60 درصد پرسش شوندگان مصری بازگرداندن امنیت به این کشور، 40 درصد ایجاد فرصت های شغلی و 29 درصد ساماندهی اوضاع مصر را به عنوان مهم ترین خواسته خود از رئیس جهمور آینده این کشور مطرح کردند.

یکی از شهروندان مصری شرکت کننده در این نظرسنجی به خبرنگار العالم گفت: ما خواهان برقراری امنیت و ثبات در کشور هستیم چرا که در سایه امنیت و ثبات در کشور می توانیم کار و امرار معاش کنیم.

شهروند دیگری، فراهم شدن فرصت های شغلی برای جوانان را به عنوان مهم ترین خواسته از رئیس جمهور آینده مصر مطرح کرد.

یکی دیگر از شهروندان مصری به خبرنگار العالم گفت: رئیس جمهوری می خواهم که درد ما را درک کند و از نزدیک خواسته و نیاز تهیدستان را جویا شود؛ مردم گرسنه اند، چیزی برای ادامه حیات ندارند و گاز هر روز گران تر می شود.

شهروندان مصری شرکت کننده در این نظر سنجی با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی مصر بویژه از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفت کردند و از رئیس جمهور آینده این کشور خواستند تا به وعده هایش در مقابله با دشمنان مصر پایند باشد.

"محمد امين" تحلیلگر سیاسی مصر نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم به مواضع نامزدهای ریاست جمهوری مصر در قبال توافقنامه های این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: عبدالفتاح سیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته است که توافقنامه کمپ دیوید به قوت خود باقی خواهد ماند، اما لازم است اصلاحاتی در آن صورت بگیرد و بندهایی از آن اصلاح شود، زیرا شرایط تغییر کرده است.

وی افزود: حمدین صباحی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز در این زمیه با سیسی موافق است و به نظر می رسد هر دو نامزد در این خصوص بر اصلی واحد اتفاق نظر داشته باشند.

عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر، پیشتر، با ابراز نگرانی از این که عده ای کمک کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به مصر را نوعی "گدایی" توصیف می کنند، محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را به افشا و ارایه اسناد محرمانه مصر به قطر متهم کرده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها