چرا غرب از انتخابات سوریه می ترسد؟

چرا غرب از انتخابات سوریه می ترسد؟
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 12:43

مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهور سوریه، با تشریح دلایل هراس و نگرانی غرب از انتخابات سوریه، آشتی ملی را راه حل اصولی برای سوری ها دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" گفت: آشتی ملی به نفع همه سوری ها است زیرا باعث می شود تا ارزش خون شهدا حفظ و فداکاری های آنان بیشتر ارج نهاده شود و سوریه به ساحل امنیت و صلح هدایت شود و نقش و جایگاه خود را در برخورداری از عزت و کرامت حفظ کند.
شعبان در مصاحبه با شبکه لبنانی المنار، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را فرایندی قانونی اعلام و خاطرنشان کرد که برگزاری انتخابات نشان دهنده اقتدار و نقش مؤثر مؤسسات سوری و انتقال این حس به شهروندان است که در روند مبارزه با تروریسم فعالیت و ایفای نقش می کنند.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه، خاطرنشان کرد: اوضاع در سوریه بسیار بهتر از قبل است و کشورهای غربی که از برگزاری انتخابات انتقاد و در امور داخلی سوریه دخالت کرده و از تروریست ها حمایت می کنند، نه تنها از میزان مشارکت در انتخابات نگران هستند، بلکه نگرانند که مردم سوریه با مشارکت در انتخابات، حمایت خود را از آرمان ها و دستاوردهای کشورشان در برابر تهاجم بیش از سه سال تروریست ها و دشمنان سوریه اعلام کنند.
شعبان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری ارتباطی به فرایند سیاسی در ژنو ندارد، زیرا راه حل سیاسی که آمریکا در ژنو به دنبال آن بود، گماشتن مزدوران در سوریه و تغییر هویت سیاسی این کشور بود تا دمشق به برگه ای در دست آمریکا تبدیل شود و تحت سلطه این کشور درآید، این درحالیست که راه حل مورد نظر و مطلوب برای سوریه، رهایی از تروریسم است تا سوریه، کشوری با عزت و مستحکم باقی بماند و مردم مقاوم این سرزمین بر آن حکومت کنند.
مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهور سوریه، گفت: کسانی که برای گفتگو با هیات سوری به ژنو آمده بودند، افرادی گماشته و دست نشانده بودند که از آن ها خواسته شده بود طبق دستورات رؤسای خود ایفای نقش کنند.
وی خاطرنشان کرد، هیات سوری با این افراد مذاکره نکرد، بلکه با رؤسا و سردمداران آنان که برای دادن دستور به آنان در ژنو حاضر بودند ، مذاکره کرد.
شعبان با بیان اینکه مخالفان واقعی و مخالفان خارجی دست نشانده قدرت های خارجی بایکدیگر تفاوت دارند، تأکید کرد: مخالفان واقعی، مخالفانی هستند که درجهت رشد و سازندگی کشور و ارتقای ملت خود می کوشند اما آنانی که ادعا می کنند مخالفان خارجی هستند، در محافل اطلاعاتی آمریکا رشد کرده و تربیت شده اند و از خارج حقوق می گیرند، و با اسراییل ضد سوریه هم دست هستند.
وی با اشاره به مزدوری و خیانت مخالفان خارجی افزود: آیا درجهان، مخالفانی وجود دارند که از طرف های دیگر بخواهند به کشور و ملتشان تعرض کنند و همچنین خود مردم سرزمین شان را به خاک و خون بکشند؟
شعبان همچنین از موضع آمریکا درقبال سوریه انتقاد و تأکید کرد که واشنگتن تحولات و رویدادها را با نگاه رژیم صهیونیستی می بیند و اولویت ها و راهبرد آن تجزیه منطقه به نفع این رژیم و درجهت نابودی مقاومت و ایجاد کشورهای کوچک با رویکردهای طایفه‌گرایانه  و نژادپرستانه است، که رژیم صهیونیستی نیز درمیان آنان وجود داشته باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها