بازداشت محمد مرسی

بازداشت محمد مرسی
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 11:27

منابع مصری روز پنج شنبه 13 تیر 1392 از بازداشت محمد مرسی و خارج کردن او از کاخ ریاست جمهوری خبر دادند.

یک مسؤول ارشد نظامی مصر صبح روز پنجشنبه تایید کرد که ارتش به "صورت بازدارنده" رئیس جمهوری برکنار شده را بازداشت کرده است.
یکی از مسؤولان گروه اخوان المسلمین که خواست نامش فاش نشود، پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود که محمد مرسی  بازداشت شده است.
برخی منابع معتقدند،  این اقدام برای ممانعت از تماس مرسی با هوادارانش و رسانه ها و یا صدور بیانیه علیه اقدام ارتش انجام شده است.
" جهاد الحداد " از مسئولان گروه اخوان المسلمین بامداد امروز پنجشنبه گفت که محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر به تنهایی به وزارت دفاع برده شده است.
وی که قبلا گفته بود مرسی و تیمش در ساختمانی نظامی در بازداشت هستند، افزود: مرسی از تیمش جدا شده و به وزارت دفاع منتقل شده است.
پیشتر اطلاعات حاکی از آن بود ارتش مصر که مرسی را چهارشنبه شب از قدرت خلع کرد؛ وی را تحت بازداشت خانگی قرار داده است.
روزنامه مصری الیوم نیز در شبکه اجتماعی تویتر امروز نوشت: نیروهای گارد ریاست جمهوری مصر محمد مرسی را به محل نامعلومی برده اند.
درهمین حال اخبار منتشر شده حاکیست که " سعد الکتاتنی" رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین و همچنین " رشاد البیومی" معاون رهبر کل این گروه بازداشت شدند.

15 روز بازداشت برای محمد مرسی
العالم - قاضی بازپرسی دادگستری مصر روز جمعه 4 مرداد 1392 حکم حبس 15 روزه محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را صادر کرد.
این حکم بعد از بازجویی قاضی از مرسی و تفهیم اتهام در باره اتهام علیه وی و برخی اعضای اخوان المسلمین صادر شده است.
جاسوسی برای حماس، فرار زندان، اقدامات خصمانه در کشور، حمله به تاسیسات پلیس و نظامی ، تخریب و آسیب رساندن به ساختمان های زندان، از بین بردن مدارک داخل زندان ، ایجاد آتش سوزی عمدی در زندان وادی النصرون و کمک به فرار زندانیان و فرار خود از زندان از جمله اتهامهای مطرح شده علیه محمد مرسی گزارش شده است.
گروه اخوان المسلمین که تعدادی از رهبران آن همراه مرسی در بازداشت به سر می برند ، حکم دادگاه علیه مرسی را استهزا آمیز و بازگشت به دوران مبارک توصیف کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها