صدها کشته در زورآزمایی ارتش با اخوان

صدها کشته در زورآزمایی ارتش با اخوان
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 11:28

درپی دعوت عبدالفتاح السیسی فرمانده کل ارتش مصر از مردم برای تظاهرات، شهرهای این کشور به ویژه قاهره در روز جمعه 4 مرداد 1392 صحنه درگیری هواداران و مخالفان محمد مرسی شد.

آمار مختلفی در خصوص تعداد قربانیان این درگیری‌ها منتشر شد.
گروه اخوان المسلمین که هوادارانش از زمان برکناری و بازداشت مرسی در میدان "رابعه العدویه" تحصن خود را آغاز کردند، شمار کشته شدگان این درگیری ها را 200 کشته و بیش از 4 هزار مجروح اعلام کرد.
خبرنگار شبکه العالم همچنین ازمجروح شدن بیش از چهار هزار و پانصد نفر خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی در میدان "رابعه العدویه" با توجه به شمار بسیار بالای مجروحان، دیگر گنجایش پذیرش مجروحان بیشتر را ندارد.
از سوی دیگر وزارت بهداشت مصر شمار قربانیان درگیری‌های نزدیک میدان رابعه العدویه را 72 کشته و بیش از 400 مجروح اعلام کرده است.
در درگیرهای منطقه "القائد ابراهیم" در اسکندریه در شمال مصر نیز هفت نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. منابع بیمارستانی اعلام کردند بیشتر زخمی ها هدف گلوله جنگی قرار گرفته اند.
در منطقه "باب الحرس" در دمیاط نیز درگیری میان طرفداران و مخالفان مرسی حدود 10 زخمی برجای گذاشت. علاوه بر این در جریان تیراندازی افراد ناشناس به سوی مخالفان مرسی از منطقه "المرج" در شمال قاهره به سوی میدان تحریر، 16 نفر زخمی شدند. در شهرک "شبرا" در شمال قاهره نیز درگیری میان طرفین 10 زخمی برجای گذاشت.
تلویزیون رسمی مصر به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که بیش از 30 میلیون نفر روز جمعه در میادین شهرهای مختلف آن کشور تظاهرات کرده اند.
در میدان تحریر در مرکز قاهره، و اطراف کاخ ریاست جمهوری در "الاتحادیه" تظاهرات بزرگی در پاسخ به فراخوان "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر برگزار شد. وی در این فراخوان از مردم خواسته بود با حضور در تظاهرات به وی حق مقابله با تروریسم را تفویض نمایند.
در طرف مقابل نیز طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان "رابعه عدویه" در تظاهراتی که نام "فرقان" را برآن گذاشته بودند شرکت کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها