مالکی: عراقی‌ها، خدمتگزاران واقعی را انتخاب کردند

مالکی: عراقی‌ها، خدمتگزاران واقعی را انتخاب کردند
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 16:21

نخست وزیر عراق با تاکید بر سلامت انتخابات مجلس این کشور، بهانۀ گروه‌های بازنده در این باره را بی‌جا و غیر قابل توجه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نوری مالکی در سخنرانی هفتگی خود گفت: تمجید شورای امنیت، سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، موسسات و سازمانهای بین المللی از این انتخابات، گواهی بر این مدعاست.

به نوشته پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، مالکی افزود: همه باید شکست یا پیروزی را به سادگی بپذیرند و بدانند ملت، کسانی را  که رسم امانت را به جا آورده اند، انتخاب می کند و اشخاصی که از مسئولیت شانه خالی کنند، بازخواست می نماید.

وی ادامه داد: این انتخابات از نظر رقابت واقعی، نحوه برگزاری، امنیت و نظارت، بهترین انتخابات در منطقه بود لذا نباید به سخنان به سخنان گروه های بازنده که بهانه تراشی می کنند، گوش فرا داد. 

این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با استقبال از نتایج انتخابات عراق، همکاری تمامی طرفهای سیاسی به منظور تشکیل دولت را خواستار شده و نسبت به اوضاع امنیتی در استان الانبار عراق ابراز نگرانی کرده است.

در همین حال برخی گروه های سیاسی عراقی، نارضایتی خود را از این نتایج اعلام داشته و ضمن متهم کردن کمیسیاریای انتخابات به تقلب، نسبت به سلامت انتخابات ابراز تردید کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها