الجعفری: فرانسه باعث تروریسم هسته ای اسرائیل است

الجعفری: فرانسه باعث تروریسم هسته ای اسرائیل است
جمعه 2 خرداد 1393 - 10:37

درپی درخواست فرانسه برای ارجاع پرونده سوریه به دیوان بین المللی کیفری به اتهام جنایات جنگی، نماینده سوریه در سازمان ملل به مواضع فرانسه واکنش نشان داد و گفت: فرانسه باعث تروریسم هسته ای اسرائیل است و باید به خاطر جنایاتش در سوریه از طریق حمایت از تروریستها بازخواست شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نماینده سازمان ملل در سوریه در واکنش به مواضع فرانسه گفت: جهنم ممکن است در درون خودت باشد؛ از این رو فرانسه باید به خود و نه به دیگران نگاه کند.

بشار الجعفری تاکید کرد که راه کمک به ملت سوریه، مبارزه با تروریسم و حمایت از راه حل سیاسی مبتنی بر بیانیه ژنو است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از رژیم اسراییل در ادامه دادن به جنایت هایش علیه ملت های منطقه حمایت کردند، افزود: ما آرزو داشتیم که کشورها طرحی برای مبارزه با تروریسمی که ملت سوریه از آن رنج می کشد، ارایه می کردند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: تحقق عدالت مستلزم بازخواست عربستان، قطر، ترکیه، فرانسه و اسراییل به سبب جنایتهایشان در سوریه است. اینها به گسترش تروریسم در سوریه کمک می کنند.

الجعفری، مواضع غرب علیه سوریه برای توجیه مواضع خود را ادعاهای دروغین خواند که طرفهای سیاسی آن ها را ارایه کردند.

وی گفت: پیش نویس قطعنامه فعلی فرانسه علیه سوریه تلاشی از سوی برخی ها برای تحمیل خواست و اراده خود به ملت سوریه است.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که بحران سوریه مواضع دوگانه قدرت های غربی در شورای امنیت را برملا کرد.

الجعفری با تاکید بر اینکه فرانسه، تروریسم هسته ای رژیم اسرائیل را به منطقه وارد کرد، افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا فرانسه را به سبب جنایتهایش علیه سوریها در دوران استعمار بازخواست کند.

دولت فرانسه چند دهه پیش به رژیم اسرائیل کمک کرد که به یک قدرت هسته ای نظامی در منطقه خارومیانه تبدیل شود.

چین و روسیه دیروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه پیشنهادی فرانسه از ارجاع پرونده بحران سوریه به دادگاه جنایی بین المللی در لاهه هلند جلوگیری کردند.

این چهارمین باری است که این دو کشور از حق وتوی خود به عنوان عضو دایم سازمان ملل متحد برای تصویب قطعنامه علیه سوریه استفاده می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها