فرانسه در جستجوی خواهر یک تروریست

فرانسه در جستجوی خواهر یک تروریست
شنبه 3 خرداد 1393 - 09:22

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که نهادهای امنیتی این کشور احتمال می‌دهند، خواهر بزرگتر "محمد مراح" تروریستی که دو سال قبل در فرانسه به قتل رسید، به همراه فرزندانش به سوریه رفته باشد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "برنار کازونوف" گفت: نهادهای فرانسوی احتمال می‌دهند که "سعاد مراح" خواهر بزرگتر "محمد مراح" در سوریه باشد.
وی افزود که سعاد مراح (35 ساله) به همراه 4 فرزندش ناپدید شده اند.
"محمد مراح" برادر سعاد، در سال 2012 در درگیری مسلحانه 4 نفر از جمله 3 کوک را به همراه 3 نیروی امنیتی به قتل رساند. سرانجام نیروهای امنیتی به محل سکونت مراح در "تولوز" (جنوب غربی فرانسه) یورش برده و او را به قتل رساندند.
کازونوف اظهار داشت: سعاد مراح در تاریخ 9 مه به وسیله هواپیما از بارسلون به استانبول رفت و از آنجا نیز خود را با هواپیما به منطقه "غازی عنتاب" نزدیک مرزهای سوریه رساند. احتمال بسیاری وجود دارد که او در سوریه باشد.
نهادهای امنیتی فرانسوی پس از ناپدیدشدن سعاد مراح، تحقیقاتی را برای یافتن اثری از او آغاز کردند.
وزیر کشور فرانسه با خودداری از پاسخ به سؤالی در خصوص ناتوانی پلیس در کنترل "سعاد مراح" گفت که چیزی درباره کار پلیس نمی‌گوید و این موضوع محرمانه است.
وی با این حال گفت که اگر کسی از نظر قضایی تحت نظر نباشد، نمی توان از خروج او از کشور جلوگیری کرد.
وزیر کشور فرانسه تأکید کرد که در طرح مبارزه با تروریسم که از آوریل گذشته آغاز شده، بر تدوین قانونی جهت جلوگیری از انجام سفرهای مشابه به سوریه تأکید شده است.
کازونوف با بیان اینکه دوست سعاد مراح چند هفته قبل فرانسه را ترک کرده و اکنون در سوریه است، خاطرنشان کرد که سعاد مراح باید به مسؤولان قضایی درباره سفر خود توضیح دهد.
مسؤولان فرانسوی پس از غیبت یکی از فرزندان سعاد مراح از مدرسه در 20 مه گذشته، از ناپدید شدن وی مطلع شدند.
با وجود ادامه تحقیقات نهادهای امنیتی و قضایی فرانسوی، پدر سعاد مراح که در الجزایر زندگی می‌کند اعلام کرده که دخترش در تونس است و از آنجا تلفنی با او صحبت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها