هشدار نماینده عراقی به ترکیه

هشدار نماینده عراقی به ترکیه
يکشنبه 4 خرداد 1393 - 19:06

العالم - نماینده مجلس عراق با هشدار به ترکیه از دولت آنکارا خواست تا دست از دخالت در امور داخلی عراق بردارد و نفت منطقه کردستان را تحویل نگیرد تا روابط دوجانبۀ دو کشور، به هم نخورد.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الصهیود" روز یک شنبه با اشاره به این که مقامات محلی کردستان عراق، مانند کشوری جدا شده رفتار می کند، بر ضرورت واکنش نشان دادن دولت علیه آنها تاکید کرد.

نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، در گفت وگو با پایگاه خبری "السومریه نیوز" گفت: مسؤولان منطقه کردستان عراق، در اداره این منطقه تکروی پیشه کرده و با شرکای خود در دولت محلی مشورت نمی کنند.

وی افزود: مسؤولان این منطقه، با صادر کردن نفت به خارج از کشور بدون کسب اجازه دولت فدرال، قانون اساسی کشور را نقض می کنند.

الصهیود تاکید کرد: مسؤولان منطقه کردستان تاکنون بارها قانون اساسی را نقض و به ترکیه و دیگر کشورها نفت صادر کرده اند و مانند کشوری جدا شده از عراق عمل می کنند؛ ما از دولت فدرال عراق می خواهیم مجازاتی علیه مقامات منطقه کردستان اتخاذ کند تا آنها از اقدامات خود دست بردارد.

 کمیسیون روابط خارجی منطقه کردستان عراق، روز یک شنبه تهدید کرده بود که اگر دولت فدرال عراق، کردها را شریکی واقعی در چارچوب قانون اساسی نداند، دولت کردستان، با دولت عراق قطع رابطه خواهد کرد.

مقامات کردستان عراق همچنین با ابراز ناخرسندی از اظهارات مسئولان عراقی، اعلام کردند که کردها دیگر در برابر همه خواسته های دولت عراق سر تسلیم فرو نخواهند آورد.

مقامات منطقه کردستان عراق از آمریکا نیز خواستند که میان سران این منطقه و دولت مرکزی عراق سکوت و بی طرفی پیشه کند و خود را در این ماجرا درگیر نکند.

پیش از این دولت عراق، در واکنش به آغاز صادرات نفت منطقه کردستان از ترکیه به بازارهای جهانی، اعلام کرده بود که تدابیری قانونی علیه دولت ترکیه و سران منطقه کردستان عراق اتخاذ خواهد کرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها