گام نهایی برای تشکیل کابینه وحدت ملی فلسطین

گام نهایی برای تشکیل کابینه وحدت ملی فلسطین
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 15:04

العالم - سامی ابوزهری سخنگوی حماس از توافق این جنبش با فتح بر سر نخست وزیری "رامی الحمد الله " و ریاست وی بر دولت وحدت ملی تا تکمیل رایزنی دو جنبش درباره بقیه اعضای کابینه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ابوزهری با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: جلسه شب گذشته در فضایی مثبت برگزار شد و درباره ریاست رامی الحمد الله بر دولت فلسطین در رام الله در کرانه باختری به عنوان رییس دولت توافقی تفاهم حاصل شد.

وی ادامه داد: کار بررسی اسامی نامزدهای نخست وزیری به اتمام رسیده و جلسه دیگری امروز (سه شنبه) برای تکمیل رایزنی درباره ساختار دولت برگزار می شود.

عزام الاحمد، مسوول پرونده مصالحه در فتح که دوشنبه برای رایزنی نهایی با حماس درباره تشکیل دولت وحدت ملی وارد غزه شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که تشکیل دولت تا روز پنجشنبه یا نهایت روز شنبه اعلام شود زیرا دراین خصوص بین جنبش های فتح و حماس تفاهم وجود دارد و همکاری ها مثبت است.

حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین در بیست و سوم آوریل 2014 از توافق آشتی، تشکیل دولت وحدت ملی در مدت پنج هفته و برگزاری انتخابات پس از گذشته شش ماه از تشکیل کابینه، خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها