بحث و جدل درباره نسبت مشارکت در انتخابات مصر

بحث و جدل درباره نسبت مشارکت در انتخابات مصر
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 12:52

تمدید یک روزه انتخابات ریاست جمهوری مصر به دلیل نسبت اندک شرکت کنندگان در این انتخابات درحالی است که همچنان اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص نسبت مشارکت مردم در انتخابات مطرح است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز سلمان" دبیرکل کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2 ساعت پس از بسته شدن درهای مراکز رأی گیری در دومین روز از انتخابات، با اعلام تمدید رأی گیری برای یک روز دیگر اظهار داشت: نسبت شرکت کنندگان به حدود 37 درصد رسید.
این درحالی است که "محمد بهاء ابوشقه" مشاور حقوقی ستاد انتخاباتی "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع سابق مصر، اعلام کرد که شمار شرکت کنندگان در انتخابات به 21 میلیون نفر رسیده است.
ابوشقه در اظهاراتی تلویزیونی تأکید کرد که دیروز در اعتراضی به کمیته برگزاری انتخابات، درخواست کرده بود که رأی گیری تمدید نشود.
سایت مصری "الیوم السابع" نیز  به نقل از "یاسر رزق" روزنامه نگار خاطرنشان کرد که منابع ارشد در کمیته عالی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرده اند که حدود 23 میلیون نفر یا 43 درصد طی 2 روز گذشته در انتخابات شرکت کرده اند.
انتخابات ریاست جمهوری مصر دوشنبه گذشته آغاز شد.
"حمدین صباحی" تنها رقیب "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع سابق، تمدید انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد و گفت: این کار تردیدهایی را در خصوص سالم بودن فرایند انتخابات به وجود می آورد.
ستاد انتخاباتی عبدالفتاح سیسی هم به صورت رسمی به تمدید انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد.
دیروز گزارشهایی از مشارکت ضعیف مردم مصر در انتخابات منتشر شد.
درحالیکه پیش بینی‌ها از پیروزی عبدالفتاح سیسی در این انتخابات حکایت دارد، شماری از جوانان و گروه های خواهان دموکراسی تأکید کرده اند که به "حمدین صباحی" رأی می دهند.
برخی گروه ها نیز مانند جنبش 6 آوریل و هواداران اخوان المسلمین انتخابات را تحریم کرده اند.
انتخابات ریاست جمهوری مصر با حضور ناظرانی از اتحادیه اروپا و سازمانهای حقوقی مصری برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها