ارتش سوریه در آستانه پاکسازی کامل الملیحه + فیلم

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 22:53

دمشق (العالم)- ارتش سوریه پس از پاکسازی اغلب مناطق غوطه شرقی اینک در آستانه پاکسازی منطقه الملیحه در استان ریف دمشق از وجود تروریست ها و به دست گرفتن کنترل کامل این منطقه قرار گرفته است.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد: نبرد الملیحه که دروازه غوطه شرقی در ریف دمشق محسوب می شود، با پاکسازی اغلب مناطق این شهر از وجود تروریست ها، در حال پایان یافتن است و بنا به تاکید منابع نظامی، نیروهای ارتش سوریه در اکثر محورها پیشروی قابل توجهی داشته اند.

خبرنگار العالم در گزارش خود می افزاید: در این درگیری ها شماری از تروریست های وابسته به گروهک تروریستی النصره و گروه موسوم به جنود الشام و ابراهیم نصر سرکرده گروه موسوم به "تیپ توپخانه وابسته به گروه امهات المومنین"، سومین گروه خطرناک این منطقه و مسئول شلیک تعداد زیادی از گلوله های خمپاره به دمشق، به هلاکت رسیده اند و شماری دیگر از جمله یک تبعه عربستان دستگیر شده اند.

"انس الشامی" عضو مجلس سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم  با بیان این که تا کنون شماری از تروریست های عربستانی دستگیر شده اند که از همان لحظه اول می دانسته اند در سوریه به فساد، تخریب و اقدامات تروریستی می پردازند، گفت: این امور در حقیقت به مثابه اجرای برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه است.

خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد که توپخانه ارتش سوریه امروز (چهارشنبه) اهداف مشخصی را در محورهای جسرین، زبدین و دیرالعصافیر گلوله باران کرد تا از کمک رسانی به تروریست های مسلح مستقر در الملیحه جلوگیری کند.

به گفته خبرنگار العالم، عملیات گسترده نظامی ارتش سوریه در محور جنوبی ریف دمشق که از چند روز پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش توانسته اند وارد روستاهای خیاره، ذنون و خان ذنون شوند.

"طالب ابراهیم" کارشناس امور راهبردی سوری نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم از ادامه عملیات ارتش سوریه در محور جنوبی ریف دمشق خبر داد و گفت: این عملیات به پاکسازی دو منطقه خیاره ذنون و ذنون منجر شده و در القدم والعسالی نیز آتش بس برقرار است.

وی افزود: اگر این آتش بس ادامه یابد ممکن است به آشتی گسترده ای منجر شود که پیامدهای مثبتی برای منطقه اردوگاه یرموک و ریف جنوبی غوطه غربی خواهد داشت. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها