دیده بان حقوق بشر:

دستگاه قضایی بحرین از سرکوبگری حمایت می کند

دستگاه قضایی بحرین از سرکوبگری حمایت می کند
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 11:11

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی عملکرد دستگاه قضایی بحرین را ظالمانه و تداوم بخش یک سیستم سیاسی سرکوبگر در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر در گزارش 64 صحفه ای خود، ظلم و بی عدالتی دستگاه قضائی بحرین را محکوم و تاکید کرد که این دستگاه عملکرد بی طرفانه ای ندارد و باید اصلاحات سیاسی و قضائی در این کشور انجام شود.

این سازمان تاکید کرد: دادگاههای بحرین از یک سیستم سیاسی بسیار سرکوبگر دنباله روی می کنند.

دیده بان حقوق بشر به برخورد دوگانه رژیم بحرین با معترضان و نیروهای پلیس طرفدار خود اشاره کرد و گفت: در حالی که برخی نیروهای پلیس متهم به قتل از جمله قتل معترضان در زندان، به ندرت بازخواست می شوند، معترضان به احکام سنگین زندان محکوم می شوند.

"جو استارک" معاون بخش خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: یکی از نیروهای پلیس بحرین که تظاهرکننده یا معترضی را در زندان بی گناه به قتل می رساند، شاید شش ماه یا نهایت دو سال زندان روبرو شود اما مخالفان خواهان تبدیل بحرین سلطنتی به جمهوری با حبس ابد روبرو می شوند.

در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است: هم پیمانان بحرین در انگلیس و آمریکا و کشورهای اروپایی در فشار بر دولت بحرین برای اتخاذ گام های جدی به منظور مجازات ناقضان قوانین یا ازادی زندانیان سیاسی بازر شکست خورده اند.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است که با سرکوبگری شدید رژیم آل خلیفه مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها