هلاکت نخستین انتحاری آمریکایی در سوریه !

هلاکت نخستین انتحاری آمریکایی در سوریه !
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 21:55

ابوهریره، نخستین انتحاری آمریکایی و عضو گروهک تروریستی جبهه النصره است که در سوریه به هلاکت می رسد.

به گزارش پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از تروریستهای چچنی، انگلیسی، افغانستانی، مالدیوی، این بار نوبت به انتحاری آمریکایی الاصل رسید تا جان خود را در منطقه جبل الاربعین در استان ادلب در سوریه، فدای گروهک تروریستی جبهه النصره کند.

"ابوفاروق الشامی" سخنگوی گردان موسوم به "بازهای شام" اعلام کرد که عملیات این شخص، با هماهنگی گروهک بازهای شام و جبهه النصره صورت گرفت.

در ویدیویی که بر روی یوتیوب منتشر شده، نام انجام دهنده این عملیات، "ابوهریره الامریکی" معرفی شده است. در تصاویر دیگری که از این انتحاری در دیگر پایگاه های اینترنتی منتشر شده است، تصویر او در حالی که گربه ای را در آغوش دارد، مشاهده می شود.

جبهه النصره، مسؤولیت این انفجار تروریستی را به عهده گرفت و به یکی از مسؤولان سازمان "لانگ ور ژورنال" اطلاع داد که این عملیات، مشتمل بر سه انفجار همزمان با خودروهای بمب گذاری شده بود.

ابوهریرۀ آمریکایی در ویدیوی منتشر شده، با خودرویی که حامل 16 تن مواد منفجره بود، به سمت یک پایگاه ایست بازرسی ارتش سوریه در منطقه جبل الاربعین، حدفاصل ادلب – لاذقیه حمله و خود را منفجر می کند.

هدف از این عملیات، ایجاد گذرگاهی امن برای ارتباط گروه های تروریست با ترکیه بود.

پیش از این، در ماه فوریه گذشته، نخستین انتحاری انگلیسی به نام "ابوسلیمان البریطانی" سعی کرد با کوبیدن خودروی بمب گذاری شدۀ به دیوار زندان مرکزی حلب، راهی برای نفوذ عناصر مسلح به این زندان باز کند، اما پیش از آن که به هدف خود برسد، توسط نیروهای ارتش سوریه هدف قرار گرفت، و نقشۀ "سیف الله الشیشانی" از سران تروریستی که بعدها به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید، ناکام ماند.

این عملیات، به اعتراف مسؤولان انگلیسی، نخستین عملیات یک تبعه انگلیسی در سوریه بود.


26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها