اولین دیدار حکیم با مالکی پس از انتخابات

اولین دیدار حکیم با مالکی پس از انتخابات
جمعه 9 خرداد 1393 - 09:36

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت وگو با نوری مالکی نخست وزیر این کشور بر اهمیت تبدیل شدن "ائتلاف ملی" به نهادی فعال و اتخاذ رویکردی باز نسبت به گروه های ملی پیروز در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمار حکیم" رییس "مجلس اعلای اسلامی عراق" در بیانیه ای که پس از دیدار و گفتگو با نوری مالکی نخست وزیر عراق صادر کرد، با تاکید بر اهمیت تبدیل ائتلاف ملی به نهادی فعال، گفت: ائتلاف "شهروند" (المواطن) تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا تیمی منسجم با دیدگاهی روشن برای خدمات رسانی به میهن و شهروندان تشکیل دهد.

عمار حکیم همچنین در این دیدار بر اهمیت اتخاذ رویکردی باز نسبت به نیروهای ملی پیروز در انتخابات پارلمانی تاکید کرد.

نوری مالکی نیز در این دیدار بر اهمیت تشکیل دولتی منسجم که بتواند مشکلات مرحله گذشته هم در سطح اجرایی و هم قانونگذاری را پشت سربگذارد، تاکید کرد و گفت: برای توسعه و پیشرفت عراق می بایست تفاهمی در داخل ائتلاف ملی با دیگر گروه های سیاسی کشور صورت بگیرد.

مالکی افزود: مرحله گذشته فاقد ثبات سیاسی بود و این امر بر امنیت و خدمات رسانی تاثیری منفی گذاشت.

این دیدار نخستین دیدار رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با نخست وزیر کشور پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در 19 ماه می جاری است.

عمار حکیم در 13 ماه می جاری نیز در خانه مالکی با او دیدار و بر ادامه گفتگو میان ائتلاف شهروند (المواطن) و ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی برای دست یافتن به دیدگاه های مشترک و فعال کردن نقش ائتلاف ملی تاکید کرد.

در آن دیدار حکیم همچنین بر مشارکت "گروههای قدرتمند" برای رهبری کشور در مرحله آتی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها