نگرانی "یوروپل" از بازگشت 2 هزار تروریست از سوریه

نگرانی
جمعه 9 خرداد 1393 - 12:47

سازمان پلیس اروپا (یوروپل) از بازگشت تروریستهای اروپایی که برای جنگ به سوریه سفر کرده اند، به شدت ابراز نگرانی کرد و این مسئله را تهدیدی علیه امنیت اتحادیه اروپا خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان پلیس اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: آمارهای رسمی درباره شمار ستیزه جویان اروپایی که برای جنگ به سوریه رفته اند، وجود ندارد اما شمار این ستیزه جویان در سوریه تا اواخر سال 2013 میلادی حدود 1200 تا 2000 نفر برآورد شده است.

یوروپل با اشاره به افزایش تعداد ستیزه جویان در سوریه همزمان با تشدید بحران این کشور، تصریح کرد: تا زمانیکه جنگ های خونین داخلی در کشورهای عربی جریان دارد، این کشورها بهترین مقصد پیکارجویان اروپایی محسوب می شوند و تا هر زمانیکه جنگ ادامه داشته باشد، در این کشورها حضور خواهند داشت.

این سازمان اروپایی اشاره کرد که "درسایه آسان بودن ورود به خاک سوریه از طریق ترکیه، ستیزه جویان اروپایی به جای رفتن به کشورهای دیگر نظیر افغانستان، مالی، سومالی و یمن برای جنگیدن، بیشتر به سوریه می روند".

سازمان پلیس اروپا خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به تحولات جاری در سوریه این آمار در سال جاری میلادی افزایش یابد.

این گزارش از احتمال افزایش حجم تهدیدات علیه همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان با بازگشت پیکارجویان از سوریه خبر داد.

یوروپل نهاد اجرای قانون در اتحادیه اروپاست و واحد اطلاعات امنیت جنایی را نیز اداره می کند. این سازمان از سال 1999 میلادی به طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد. مقر اصلی آن در لاهه واقع است و تقریبا 800 کارمند دارد.

گزارش یوروپل هر ساله بر اساس اطلاعات کشورهای عضو اتحادیه اروپا گردآوری و منتشر می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها