آغاز حمایت علنی از گروه‌های مسلح

آغاز حمایت علنی از گروه‌های مسلح
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:29

با شدت گرفتن جنگ در سوریه سرانجام مسؤولان برخی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه عربستان، ترکیه و قطر و برخی کشورهای دیگر به صورت رسمی حمایت خود را از گروه های مخالف مسلح اعلام کردند.

حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از گروه‌های مسلح تحت عنوان حمایت از ملت سوریه صورت گرفت و این درحالی است که هزاران سوری که درنتیجه اقدامات گروه های مسلح خانه و زندگی خود را از دست داده بودند، در مناطق مرزی این کشور بدون کمترین امکانات زندگی آواره شدند.
در این بین ترکیه به گذرگاه اصلی گروه‌های مسلح و تروریستها برای اعزام به داخل سوریه تبدیل شد. ترکیه با ایجاد اردوگاه‌هایی مرزی با حمایت مالی قطر و عربستان و کمک لجستیکی و تسلیحاتی و آموزشی و اطلاعاتی غرب به جذب تروریستها و عناصر مسلح و آموزش آنها پرداخت.
در همین راستا، روزنامه آلمانی "دی ولت" در گزارشی در مهرماه 91 به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: نسبت سوری ها در "ارتش آزاد" (یکی از گروه های مسلح) از 5 درصد فراتر نمی رود، و بقیه این عناصر بیگانه هستند.
در این گزارش به نقل از یک عضو دستگاه امنیتی آلمان آمده است: برخی از این عناصر در عراق و افغانستان عملیات انجام داده‌اند؛ ولی موضوع خطرناک کمک چند کشور عربی به آزادی افراد بازداشت شده و اعزام آنها به سوریه تحت عنوان "جهاد" است .. امری که با همه توافقنامه‌ها و قوانین بین‌المللی در تضاد است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها