جهاد نکاح دختران تونسی در سوریه

جهاد نکاح دختران تونسی در سوریه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:35

در پی فتوای یک مبلغ وهابی با مضمون سفر دختران جوان به سوریه برای اجرای "جهاد نکاح " وزیر امور دینی تونس به شدت با این فتوای جنجال برانگیز برخورد کرد.

"نورالدین الخادمی" وزیر امور دینی دولت تونس در فروردین 1392 با اشاره به فتواهایی که تحت عنوان" جهاد نکاح" منتشر شده و یک مبلغ تندروی وهابی منتسب می شود، گفت: هر فتوایی باید مستند به مراجع علمی، موضوعی و منطقی باشد.
وی از مردم تونس خواست فرزندان خود را نسبت به خطرات این دعوت‌ها که از احساسات فرهنگی مذهبی مردم سوء استفاده می‌کنند، آگاه سازند.
الخادمی افزود: شبکه‌های تندرو با دعوت به جهاد قصد دارند موجبات نفرت و تعصب مردم تونس را فراهم کرده و آنان را به کشورهایی بفرستند که اکنون شاهد درگیری‌های داخلی است.
اظهارات وزیر امور دینی تونس در واکنش به خبر رسانه‌های عربی و منطقه‌ای درباره اقدام طرفداران گروهک تروریستی النصره در ربودن یک دختر 16 ساله تونسی و فرستادن وی به سوریه برای عمل به فتوایی تحت عنوان "جهاد نکاح " مطرح شد.
در همین راستا یک فرد مسلح تونسی در سوریه به نام " أبوقصی " از اعزام 13 دختر تونسی به سوریه برای عمل به این فتوای خبر داد و گفت: زنی به نام "ام جعفر" که در اصل رقاصه شبکه‌ای به نام "غنوه" بوده است، نظارت براین دختران را برعهده دارد.
حدود دو ماه پیش از این ماجرا، مبلغان وهابی‌ با صدور فتوایی بهترین راه برای شرکت زنان در جهاد، را "جهاد نکاح" در سوریه عنوان کرده بودند.
بر اساس این فتوای عجیب، دختران و یا زنان اگر برای رفع نیازهای جنگجویان در سوریه به این کشور سفر کنند، پاداش آنها بهشت است(!)

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها