تروریستهای چچنی و سومالیایی در سوریه

تروریستهای چچنی و سومالیایی در سوریه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:40

سایت های طرفدار گروه موسوم به جنبش "الشباب" فاش کردند که افراطی های سومالیایی در کنار دیگر جنگجویان با ارتش سوریه می جنگند.

بر اساس این گزارش، عناصر سومالیایی برای جنگیدن در کنار گروههای مخالف با ارتش سوریه ، به این کشور اعزام شده اند.
این سایتها با انتشار تصاویری از سومالیایی هایی که در کنار مخالفان سوری جنگیده اند، اذعان کردند که "مختار ابوحفصه" یکی از جنگ جویان سومالیایی در سوریه بود که 24 جولای گذشته در درگیری با نیروهای سوریه در دمشق کشته شد.
این منابع خاطرنشان کردند، مختار ابوحفصه در عربستان دانشجو بود، ولی از آنجا به سوریه رفت و به گروه جنگجویان خارجی پیوست.
طبق اذعان این سایتها، دهها افراطی سومالیایی در مناطق مختلف سوریه در کنار جنگجویان خارجی حضور دارند.
مجله "تیدین" چاپ جمهوری چک در مرداد 92 فاش کرد: بیش از صد نفر از تندروهای چچنی در حال قتل شهروندان سوری هستند، و آنها بخشی از هزاران عضو گروههای تروریستی هستند که در سوریه حضور دارند.
این مجله در گزارش مفصلی تأکید کرد که سران باندهای مواد مخدر چچنی که برخی از آنها از مدتها پیش در سوریه حضور دارند ، چچنی ها را برای جنگیدن در سوریه به خدمت می گیرند.
این مجله نوشت: چچنی هایی که در کنار گروههای تروریستی مسلح در سوریه می جنگند وابسته به گروه تروریستی غیرقانونی "امارت قفقاز" در روسیه هستند.
روزنامه "کومرسانت" روسیه نیز به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه روسیه بدون افشای نام وی تأکید کرد: پایگاههایی برای آموزش جنگجویان در چچن و اعزام آنها به سوریه وجود دارد و معین ابومصعب فرمانده چچنی ها در سوریه بر آنها  نظارت دارد و واحدهایی را رهبری می کند که با نیروهای ارتش سوریه می جنگند.
این روزنامه افزود ابومصعب از زمان جنگ در چچن به وهابیت و تبلیغ برای آن معروف است و دستکم صد جنگجوی حرفه ای تحت امر او هستند که در ده سال اخیر وارد جنگ چریکی در شمال قفقاز شده اند.
مجله تیدین تأکید کرد: یک چچنی به نام عثمان فرض الله از جنگجویان چچنی در سوریه حمایت می کند. این شخص بین کشورهای اروپای غربی رفت و آمد می کند و خود را به عنوان وزیر امور خارجه چچن معرفی کرده تا جایی که گفته است اکثر چچنی هایی که در سوریه می جنگند به آسانی و با هماهنگی مقامات ترکیه وارد خاک سوریه می شوند.
این روزنامه به نقل از منبع وزارت امور خارجه روسیه نوشت تندروهای چچنی علاوه بر شرکت در جنگ با ارتش سوریه ، ماموریت دارند از کردهای سوری انتقام بگیرند.
کردهای سوریه اخیرا ضربه های سنگینی را به گروه های تروریستی وابسته به القاعده وارد کرده اند.
روزنامه های غربی نیز قبلا اشاره کرده بودند که شمار اروپایی هایی که برای جنگیدن در کنار گروههای مسلح به سوریه می روند، افزایش یافته و سوریه بزرگترین صحنه درگیریهای جهادی در جهان است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها