مبارک با لباس آبی محاکمه می‌شود

مبارک با لباس آبی محاکمه می‌شود
شنبه 10 خرداد 1393 - 11:09

دیکتاتور سرنگون شده مصر امروز با لباس آبی به جلسه دادگاه منتقل می شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر "محمد راتب" معاون امور زندانهای وزارت کشور مصر از آمادگی زندان طره برای استقبال از حسنی مبارک خبر داد.
سایت مصری "اخبارک" به نقل از راتب نوشت: درمانگاه زندان طره به خوبی مجهز شده است تا آماده استقبال از محمد حسنی مبارک باشد. البته در صورت صدور گزارش پزشکی قانونی و بیمارستان معالج مبارک مبنی بر سلامتی وی و همچنین دستور دادستانی کل برای انتقال مبارک به درمانگاه زندان طره؛ این درمانگاه آماده استقبال از وی است.
سرلشکر راتب خاطرنشان کرد: همه تجهیزات پزشکی لازم در درمانگاه وجود دارد و از مدتی پیش این درمانگاه تجهیز شده است و درمان همه بیماریهای صعب العلاج زندانیان بیمار در این درمانگاه صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: بعد از صدور حکم سه سال زندان مبارک، اداره زندانها محافظت از مبارک در داخل درمانگاه نظامی المعادی را برعهده گرفته است، زیرا وی هم اکنون زندانی به حساب می آید.
سرلشکر راتب درباره لباس آبی رنگ زندان و اینکه آیا مبارک با توجه به داشتن ماهیت زندانی بعد از صدور حکم قضایی، در جلسه امروز دادگاه نیز این لباس را برتن خواهد کرد، گفت: ما قانون را درحق همگان اعمال می کنیم و مبارک این لباس را به تن خواهد کرد.
معاون امور زندانهای وزارت کشور مصر خاطرنشان کرد: براساس قانون، مبارک زندانی شماره دار خواهد شد و این روند درخصوص شماره زندانی حبیب العادلی وزیر کشور اسبق و چهره های سرشناس گروه اخوان المسلمین نظیر محمد بدیع، حازم صلاح ابواسماعیل، البلتاجی و الخجازی نیز اعمال شده است، که با احکام قضایی مختلف در زندان هستند.

قاضی یکی از دو پرونده مبارک در جلسه 31 اردیبهشت 93 وی را به تحمل 3 سال زندان و فرزندانش "علاء" و "جمال" را نیز در ارتباط با پرونده فساد "کاخ های ریاست جمهوری" به 4 سال زندان محکوم کرد.
مبارک و پسرانش در پرونده "کاخ‌های ریاست جمهوری" به تسهیل برای دریافت 125 میلیون "جنیه" (واحد پول مصر) از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری و جعل اسناد رسمی و ضرر زدن به اموال عمومی، متهم هستند.
منابع مصری تأکید کردند، مبارک پس از انتقال به قفس اتهام درحالیکه چهره‌ای شادمان داشت به سوی هوادارنش دست تکان داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها