در بیانیه پایانی نشست الجزایر تاکید شد؛

حمایت غیرمتعهدهااز مقاومت فلسطین و مقابله با تروریسم

حمایت غیرمتعهدهااز مقاومت فلسطین و مقابله با تروریسم
شنبه 10 خرداد 1393 - 12:44

هفدهمین نشست کشورهای عضو جنبش غیر متعهد در سطح وزرای خارج، روز جمعه در پایتخت الجزایر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، در پایان این نشست بیانیه ای با تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم و حمایت از مقاومت فلسطین صادر شد.
همچنین در حاشیه این نشست چندین دیدار جانبی درباره موضوعات مختلف انجام شد که مهم ترین آنها قضیه فلسطین بود.
کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بر مبارزه بیش از پیش به منظور برقراری دموکراسی در روابط بین الملل و اصلاح نظام جهانی تاکید و چندین سند مربوط به کنفرانس از جمله اعلامیه الجزایر را امضا کردند.
هفدهمین نشست جنبش عدم تعهد با مشارکت 60 تن از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو و نیز تعدادی از مسؤولان سازمان های بین المللی و منطقه ای برگزار شد.
هدف از این نشست رسیدن به زمینه های تفاهم فراگیر درباره مسائل مشترک از جمله توسعه، امنیت و تروریسم بود.
بیانیه پایانی نشست الجزایر قضیه فلسطین را یک مساله مهم ارزیابی کرد که مخصوصا برای ملل مستضعف که درحال مبارزه با استعمار هستند، بسیارحایز اهمیت است.
ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، در حاشیه این نشست در گفت و گو با العالم تصریح کرد: دو سند از اسناد کنفرانس مربوط به فلسطین بود که سند اصلی تمامی مشکلات ملت فلسطین را شامل می شود.
وی افزود: کمیته ویژه فلسطین وابسته به جنبش عدم تعهد که از 13 کشور تشکیل شده است، اعلامیه دیگری را نیز به صورت جداگانه درباره فلسطین صادر کرد.
تا زمان برگزاری نشست آینده غیر متعهدها در کاراکاس، ریاست این جنبش به عهده ایران خواهد بود و این دوره از مراحل تحول جنبش با توجه به شرایط حاکم بر روابط بین المللی و بحران ها و درگیری های مختلف از حساس ترین مراحل آن به حساب می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها