درخواست برای افشای نامه‌های بوش و بلر در انگلیس

درخواست برای افشای نامه‌های بوش و بلر در انگلیس
شنبه 10 خرداد 1393 - 13:25

یک روزنامه انگلیسی، انتشار نامه‌های رد و بدل شده بین "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس و "جورج دبلیو بوش" رییس جمهور سابق امریکا، درباره جنگ عراق را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نشریه "فاینشنال تایمز" روز شنبه در سرمقاله خود، تاکید کرد که مشارکت انگلیس در جنگ عراق، جنجالی ترین تصمیم این کشور در حوزه سیاست خارجی بعد از بحران کانال سوئز در سال 1956 است.
سرمقاله فاینشنال تایمز در ادامه خاطرنشان می کند که خشم ناشی از حمایت بلر از جنگ امریکا علیه عراق تا امروز ادامه داشته، و دولت حزب کارگر سابق را به تحقیق درباره چند و چون این تصمیم واداشته است.
نویسنده این مطلب می افزاید: بعد از گذشت 5 سال از آغاز این تحقیقات که 10 میلیون پوند هزینه در بر داشته، مسؤول تحقیق اعلام کرده است که قصد دارد برخی از بندهای این اسناد را با صرف نظر از متن کامل نامه نگاری های میان بوش و بلر منتشر کند.
وی خاطرنشان کرد که این تصمیم ممکن است در شرایط عادی مشکلی ایجاد نکند اما مشارکت در این جنگ اشتباه بزرگی بود که هزینه گزافی در پی داشت از این رو حق شهروندان انگلیسی است که همه جزئیات مربوط به شرایط پیش از حمله به عراق را بدانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها