نخست وزیر جدید لیبی امروز قدرت را تحویل می گیرد

نخست وزیر جدید لیبی امروز قدرت را تحویل می گیرد
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 12:35

"احمد معیتیق" نخست وزیر لیبی گفت که امروز (یکشنبه) قدرت را تحویل خواهد گرفت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " نضال رمیده " یکی از معاونان معیتیق گفت: محمد الضراط، رییس کمیته دریافت و واگذاری قدرت میان دو دولت الثنی و معیتیق، به نخست وزیر جدید لیبی اطلاع داده که صبح یکشنبه اقدامات رسمی تودیع الثنی در مقر نخست وزیری انجام خواهد شد.
الضراط افزود: تحویل دولت به معیتیق منوط به پایان مراحل قانونی است که در صورت درخواست دولت الثنی برای تکمیل کارهای خود، تحویل دولت با تاخیر انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون همه شواهد بیانگر واگذاری دولت به معیتیق است به ویژه این که الثنی سخنی از مخالفت با واگذاری دولت نگفته است.
گفتنی است تاکنون دولت الثنی درباره مطالبی که معیتیق نخست وزیر جدید در خصوص تحویل دولت مطرح کرده است، واکنشی نشان نداده ااست.
پیش از این بوسَهمَین، رییس کنگره ملی لیبی، از عبدالله الثنی نخست وزیر موقت این کشور به علت خودداری از واگذاری قدرت انتقاد کرده و گفته بود که الثنی مسوول پیامدهای مخالفت با واگذاری قدرت به دولت احمد مُعَیتیق است.
رییس کنگره ملی لیبی مخالفت نخست وزیر موقت با وگذاری قدرت را بی سابقه توصیف و بر نادرستی سخنان الثنی درباره این که مصوبات کنگره ملی لیبی در خصوص واگذاری قدرت نادرست است، تاکید کرده بود.
گفتنی است کنگره ملی لیبی بدون حضور بیش از نیمی از اعضای خود احمد معیتیق را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور تعیین کرد. با این حال صد و هفت نفر از مجموع دویست عضو کنگره ملی لیبی در جلسه رای اعتماد به معیتیق حضور نداشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها