هدایای عربستان مشکل انرژی مصر را حل نکرد

هدایای عربستان مشکل انرژی مصر را حل نکرد
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 13:48

هدیه 240 هزار تنی بنزین و 850 هزار تنی گازوییل از سوی عربستان به حکومت مصر پس از برکناری "محمد مرسی" رییس جمهور اخوانی مصر، نتوانست مشکل تامین سوخت این کشور را برطرف کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مسؤولان اداره کل نفت مصر اعلام کرد که با توجه به مشکلاتی که این کشور در زمینه انرژی دارد برای واردات انرژی مورد نیاز خود در سه ماهه سوم 2014 مناقصه برگزار کرده است.
این مناقصه به موازات کمک های نفتی است که عربستان نسبت به پرداخت آن در ماه های جولای و آگوست متعهد شده است.
این مسوول مصری که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرگزاری رویترز انگلیس خاطرنشان کرد، مصر از روز پنجشنبه مناقصه ای را برای واردات 90 هزار تن گازوئیل در ماه های جولای و آگوست برگزار کرده، که این مناقصه تا هفته اول ژوئن ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این مناقصه همچنین شامل واردات 120 هزار تن بنزین و 500 هزار تن گازوئیل در ماه سپتامبر خواهد بود.
این مسوول خاطرنشان کرد که عربستان سعودی در ماه های جولای و آگوست حدود 240 هزار تن بنزین و 850 هزار تن گازوئیل به عنوان هدیه به مصر خواهد فرستاده است.
مصر با بدترین بحران انرژی از چندین سال پیش تا کنون روبرو است و تلاش می کند با تامین سوخت کافی برای مصرف تابستان از نارضایتی های ناشی از قطع برق در کشور جلوگیری کند چرا که در این کشور استفاده از وسایل خنک کننده از ماه مه تا آگوست به اوج خود می رسد.
طارق الملا، رییس هیات عمومی نفت مصر، پیش از این گفته بود که مصر کمک های نفتی معادل 650 تا 700 میلیون دلار را تا آگوست آینده به صورت ماهیانه از عربستان دریافت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرده بود که ارزش کمک های نفتی عربستان به مصر از آوریل تا پایان آگوست از 3 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها