تیغ تیز تبعیض نژادی در آمریکا

تیغ تیز تبعیض نژادی در آمریکا
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 13:59

یکی از وکلای امریکایی موفق شد ثابت کند موکلش به دلیل دین و نژاد و ظاهرش – از جمله داشتن ریش بلند - مورد تبعیض و ظلم واقع شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "علی عبدالکریم ابوبکر" امریکایی تونسی تبار، که با 56 سال سن  4 مدرک دانشگاهی دارد، به بهانه خودداری از پیروی از قوانین کار از سال 2008 از کار اخراج شده است.
علی شریف وکیل او در دفاعیه ای که برای موکل خود نوشته آورده است: اسم او علی عبدالکریم ابوبکر است و این اولین سبب مشکلات اوست. ریش بلند او هم دومین دلیل و اصل و ریشه افریقایی او هم سومین دلیل مشکلات وی می باشد.
علی عبدالکریم ابوبکر پدر 4 فرزند است. او به مدت یک سال به عنوان راننده اتوبوس در شهرداری استان واچنتاو در ایالت میشیگان کار کرد، و بعد از آن 17 سال به عنوان تکنسین مشغول به کار بود.
وی تاکید می کند که اخراج شدنش از کار – آنچنان که صاحب کار ادعا می کند - به دلیل عدم رعایت قوانین شغلی نبوده است بلکه به دلیل تبعیض نژادی، کارش را از دست داده است؛ مشکلی که وی در تمام سال های فعالیتش از آن رنج برده بدون آن که مدیران و مسؤولان برای آن چاره ای بیندیشند.

این وکیل سرانجام توانست به دادگاه ثابت کند که موکل مسلمانش به دلیل دین، نژاد و ظاهرش مورد تبعیض قرار گرفته و از کار اخراج شده است، به همین دلیل قاضی دادگاه مجبور شد برای این مرد 1.2 میلیون دلار غرامت درخواست کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها