دو نیم شدن دریا در کره جنوبی !+فیلم

دوشنبه 12 خرداد 1393 - 19:13

پدیده شکافتن دریا و ظاهر شدن خشکی در کره جنوبی به موضوعی جذاب برای هزاران گردشگر داخلی و خارجی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پدیدۀ خیال انگیز ، در جزیره جندو در کره جنوبی، سالی دوبار روی می دهد. در این جزیره، بر اثر جزر و مد، مسیری زمینی به طول 2.8 کیلومتر و عرض 40 متر ایجاد می شود و دو جزیره جندو (Jindo) ومودو (Modo) را به مدت یک ساعت به هم مرتبط می سازد.

وزارت گردشگری کره جنوبی، جشنواره هایی برای تشویق گردشگری در این منطقه همزمان با ظهور این پدیده برگزار می کند تا بتواند تعداد هر چه بیشتر از گردشگران را جذب کند. در سال 2011، پنجاه هزار گردشگر از این پدیده دیدن کردند. به گردشگرانی که از این مسیر می گذرند، کفش هایی نوک بلند و پلاستیکی داده می شود.

 

پديده دو نيم شدن دريا در كره جنوبي

 

این پدیده، تا سال ها برای مردم جهان مجهول بود تا این که در سال 1975 سفیر فرانسه به کره جنوبی سفر کرده بود و این واقعه را برای یکی از روزنامه های فرانسوی نقل کرد، از آن زمان مردم از مناطق مختلف جهان، برای دیدن این پدیده عجیب، به کره جنوبی می روند.

مردم، پیش از کنار رفتن آب، در جزیره جندو که کمی مرتفع تر از جزیره مندو است، منتظر می ایستند و وقتی که آب به اندازه کافی پایین می آید بر روی زمینی که از زیر آب معلوم می شود به قدم زدن می پردازند و هنگام عبور از مسیر ظاهر شده، به جمع آوری جلب های سبز و صدف هایی که مخصوص این منطقه است، می پردازند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها